Ga naar inhoud

Probleem bij openen Mircrosoft Office Word 2007


JelProblem

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken krijg ik bij het openen van ieder document in Microsoft Office Word 2007 op mijn Windows Visa laptop, de volgende melding:

Kan het bestand C:\Users\JelProblem\Desktop\Test.docx niet vinden.
Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.
 
Na meerdere pogingen lukt het mij vaak om alsnog het document te openen, maar dit is niet ideaal. Ik zou dit graag opgelost willen hebben.
Ik verdenk misschien een Windows Update van het veroorzaken van het probleem, maar kan geen aanwijsbare bron vinden. Daarnaast dacht ik dat misschien de plug-in van Mendeley het veroorzaakte, maar kan dit ook nog niet als bron aanwijzen. Ik dacht misschien ook dat de Microsoft Office Live add-in de oorzaak was, maar na verwijderen en herinstalleren was het probleem nog niet verholpen. Het is volgens mij ook niet een corrupte Normal.dotm template. Ik dacht ook misschien dat het het sircam virus was, maar kan dit ook niet aantonen tot nu toe. Of dat misschien één van de processen (csrss.exe, winlogon.exe of Ati2evxx.exe) geinfecteerd zou zijn met een virus. Mijn virusscanner ESET NOD32 en een trial versie van Malwarebytes hebben niets opgeleverd.
aangepast door JelProblem
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

PC Helpforum moderator bericht:
Het antwoord dat hier stond was volkomen fout. Gelieve hier niet verder op door te gaan.

 

 

Documenten zijn wel gewoon te openen, alleen dit kost enkele malen proberen. Het probleem heeft dus niets met de extensies te maken.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

.docx wordt gebruikt vanaf Office 2007 ... het compatibiliteitspakket is dan ook enkel van toepassing bij oudere Office pakketten.

 

Sluit eens alle Office-programma's af.

Je kunt dan Office herstellen door middel van de onderstaande stappen:

Ga via Start naar Configuratiescherm.

Open "een programma verwijderen/wijzigen" (software)
 

54bab39618227-office.herstellen1.JPG

Klik met rechts op Office en kies dan voor Wijzigen.

In het menu kies je nu voor Office herstellen.

54bab3b5dc0a2-office.herstellen2.JPG

De afbeeldingen komen uit Windows 7 - Office 2010, maar in Windows Vista - Office 2007 is het analoog ... verhelpt deze actie jouw probleem ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus maar dat bedoelde ik ook als je zoiets niet openen kan dan misschien uit oudere Office versie komt,

en dan is ook compatibiliteit nodig je kan niet alles met nieuwe versie openen wat ook bij oude gemaakt is .. toch ??

 

PC Helpforum moderator bericht:
In je bericht had je het voor een nieuw .docx-document over een compatibiliteitsprobleem. Het is echter met de oude .doc-bestanden dat er in nieuwe Office-versies compatibiliteitsproblemen kunnen zijn. Compleet andersom en je zat dus helemaal fout met je instructies. En dat hebben we op PCH liever niet. Vermits dit niet de eerste keer is, gaan we - jammer genoeg - een einde moeten maken aan je verblijf op PCH. Dergelijke gigantische blunders kunnen we ons als forum niet veroorloven. We willen de forumgebruikers - in de stijl van het huis - een prima service aanbieden ... en die kan jij echt niet garanderen. Er zijn al voldoende verwittigingen van onze medewerkers in jouw richting gekomen, berichten verwijderd en PB's verstuurd. This is the end of the story, sorry !
Link naar reactie
Delen op andere sites

.docx wordt gebruikt vanaf Office 2007 ... het compatibiliteitspakket is dan ook enkel van toepassing bij oudere Office pakketten.

 

Sluit eens alle Office-programma's af.

Je kunt dan Office herstellen door middel van de onderstaande stappen:

Ga via Start naar Configuratiescherm.

Open "een programma verwijderen/wijzigen" (software)

 

54bab39618227-office.herstellen1.JPG

Klik met rechts op Office en kies dan voor Wijzigen.

In het menu kies je nu voor Office herstellen.

54bab3b5dc0a2-office.herstellen2.JPG

De afbeeldingen komen uit Windows 7 - Office 2010, maar in Windows Vista - Office 2007 is het analoog ... verhelpt deze actie jouw probleem ?

 

Het heeft helaas niet geholpen. Ik heb Microsoft Office Enterprise 2007 hersteld, maar helaas bied dit geen uitkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ? ...
 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

 

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.