Ga naar inhoud

Laptop accu kapot


Essential

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Enkele dagen geleden is de adapter van mijn laptop stuk gegaan. (Toshiba Satellite C55-A-1TW)

Ik heb deze toen even opgeladen met een universele lader maar niet lang.

Nu is de accu leeg en als ik deze aan de universele lader hang toont hij wel het lichtje dat hij aan het opladen is, maar doet hij niks.

Hij start even op en valt daarna uit, precies of hij de laatste krachten nog eens gebruikt.

Nu vraag ik mij af of dit komt omdat de accu niet meer werkt of ligt het aan de laptop zelf?

Zou dit probleem omgelost zijn met een originele adapter aan te kopen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de accu echt helemaal leeg is duurt het een poosje voor hij weer zo veel spanning heeft, dat de laptop bedreven kan worden.

Verder hoeft het helemaal geen originele lader te zijn. Het belangrijkste is dat de polariteit klopt, zodat via de plug plus aan plus en min aan min komen. Dat staat altijd met een symbool op de adapter.

Direct daarna moeten de spanningen van de adapters overeen komen. (Veel) te hoog kan/zal schade veroorzaken en (veel) te laag kan laden verhinderen. Als laatste wil je graag het zelfde vermogen (aantal ampéres), maar dat is niet noodzakelijk. Als de universele adapter zwaarder is is en niets aan de hand. Is de universele adapter lichter, dan moet je je laptop tijdens het laden mogelijk een tijdje uitzetten, maar dan heb je wel een heel lichte adapter te pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de accu echt helemaal leeg is duurt het een poosje voor hij weer zo veel spanning heeft, dat de laptop bedreven kan worden.

Verder hoeft het helemaal geen originele lader te zijn. Het belangrijkste is dat de polariteit klopt, zodat via de plug plus aan plus en min aan min komen. Dat staat altijd met een symbool op de adapter.

Direct daarna moeten de spanningen van de adapters overeen komen. (Veel) te hoog kan/zal schade veroorzaken en (veel) te laag kan laden verhinderen. Als laatste wil je graag het zelfde vermogen (aantal ampéres), maar dat is niet noodzakelijk. Als de universele adapter zwaarder is is en niets aan de hand. Is de universele adapter lichter, dan moet je je laptop tijdens het laden mogelijk een tijdje uitzetten, maar dan heb je wel een heel lichte adapter te pakken.

 

Hoe lang is een poosje?

Ik heb hem toch al enkele uren (2+/-) aan de lader gehangen, vooraleer ik hem eens heb opgestart. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo lang. Ik schat een minuutje of 5 tot 10. Het eerste stuk van de laadkromme gaat vrij snel.

Het kan natuurlijk zijn dat je accu de geest gegeven heeft. Als de twee laders overeenkomen, zou je je laptop ook zonder accu moeten kunnen bedrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er aan hoe vaak je je laptop op de adapter hebt gebruikt, maar het wil na jaren wel eens voorkomen dat de voedingsplug op de laptop los gaat zitten. Het is in tegenspraak met het feit dat je meldt dat het ledje brand, maar onderwerp die connector toch eens aan een kritische inspectie. Als het dat niet is, vrees ik voor je moederboard.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er aan hoe vaak je je laptop op de adapter hebt gebruikt, maar het wil na jaren wel eens voorkomen dat de voedingsplug op de laptop los gaat zitten. Het is in tegenspraak met het feit dat je meldt dat het ledje brand, maar onderwerp die connector toch eens aan een kritische inspectie. Als het dat niet is, vrees ik voor je moederboard.

 

Alles zit nog grondig vast.

 

Het ledje brand en zodra ik aansteek valt het ledje uit en de pc ook...

Misschien best eens binnenbrengen bij de handelaar voor check up?

Wel zonde is nog maar 10 maanden oud...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel zonde is nog maar 10 maanden oud...

 

Geen zonde denk ik dan: je hebt immers twee jaar garantie ... experimenteren is niet meer nodig: maak (op een externe geheugendrager) een kopie van alles wat belangrijk is en meld dit toestel aan voor een herstelling onder garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.