Ga naar inhoud

netbook enorm traag, misschien ontbrekende sector iniis


samaiphon

Aanbevolen berichten

ik werk met Vista Ultimate en heb waarschijnlijk een bestand per ongeluk verwijderd.

zie de bijlage welke vermelding ik krijg bij het opstarten.

er draait iets op de achtergrond wanneer ik opstart maar ik weet niet wat en ik denk dat daarom mijn netbook zo traag werkt.

ik vond Shockwave Flash dat draaide en heb die bestanden verwijderd maar ook waarschinlijk dit Temp-bestand "iniis" ook verwijderd.

kan dat de reden zijn voor het trage werken van mijn netbook?

graag jullie help

post-27172-0-54198800-1425719143_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het bestand dat je daar mist staat in een temp-map en is dus normaal ook maar 'tijdelijk' nodig.

 

Op het net vind ik alleen dit erover: http://forum.zebulon.fr/resolu-erreur-00326loginiis-lost-sur-asussetup-t190229.html

(hoop dat je Frans goed is :-) ),

maar daar spreekt men over registeraanpassingen en dus zou ik dit vooralsnog niet gaan uitvoeren, maar denk ik eerder in de richting van een systeemherstel.

 

Heb je dat al geprobeerd?

 

 

En 'iets wat op de achtergrond draait': dat kan je nagaan bij je opstartitems: wat dààr allemaal bij staat wat opgestart wordt en eventueel dingen gaan uitvinken.

 

Verder wat mijn eerste idee er een in de richting van malware of virussen. Zit je daar voldoende beveiligd?  (en dan nog want er zijn nog altijd de zogenoemde zero-day-aanvallen)

 

Maar kijk eerst even of een systeemherstel wat oplevert, anders zou ik je toch een Rsit-logje willen laten aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de snelle reactie.

ik heb pas Vista laten installeren omdat Windows 7 niet goed werkte en daarom kan ik GEEN systeemherstel doen.

het rare is ook dat mijn pas geinstalleerde Norton Antivirus me geen melding hierover geeft!

ook raar dat na een tijdje online het probleem zichzelf lijkt op te lossen en ik weer met gewone snelheid kan werken!!!

toch hartelijk dank voor de hulp,

jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, als alles pas geinstalleerd is kan je idd geen herstelpunt gaan toepassen en is normaal ook van besmetting geen sprake (al is het niet helemaal uit te sluiten)

 

Goed, voorlopig werkt het goed - ik hoop dat je niet elke keer moet gaan wachten tot het zich 'vanzelf' oplost. Moest het inderdaad definitief opgelost zijn, dan doet het mij denken aan zaken die na een installatie nog moesten bijgewerkt worden - al zou dit mij nog verwonderen.

 

ps je haalde ondertussen allicht wel alle updates van Windows binnen? (al heeft dat bestand wel met je moederbord te maken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eventjes wat dieper kijken:

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt om mijn probleem te blijven opvolgen.

intussen heb ik Norton help gecontacteerd omdat ik dacht dat de antivirusscan mee opstarte wanneer ik mijn netbook opende.

zij hebben vanop afstand mijn netbook doorzocht en me verteld dat het probleem niet bij hen lag.

ze hebben me wel gezegd dat mijn netbook slechts op een trage Atom draait met slechts 1 Gb geheugen en dat dit maar juist voldoende is voor Windows Xp en zeker niet voor mijn Vista Ultimate!

Mozilla Firefox loopt ook regelmatig vast...

dus ga ik zo vlug mogelijk een latje van 2 Gb laten installeren en hoop dat daardoor het probleem opgelost geraakt..

vandaag kreeg ik ook de melding dat Shockwave niet reageert en die heb ik vroeger proberen te verwjderen omdat ik dacht dat het een zoekmachine was die mijn netbook vertraagde.

daarom dat ik die boodschap van "Temp.iniis lost" waarschijnlijk krijg denk ik.

ik heb waarschijnlijk een essentieel deel verwijdert maar ik weet niet of dat de oorzaak kan zijn van deze ellende!?

ik houd jullie wel verder wel op de hoogte,

jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.