Ga naar inhoud

Agfa Focus Color Plus SCSI-scanner aan de klap halen onder Windows7


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Goeie dag;

Ik heb eerder al eens over deze scanner gesproken. Zie mijn onderwerp "SCSI-scanner Agfa Focus Color PLUS" van december 2014. De eindconclusie was toen dat ik een aangepaste kabel zou zoeken om de scanner met mijn pc te verbinden, maar dat is dus niet gelukt: geen aangepaste kabel gevonden.

Nu stelt zich het probleem weer, nu ik mijn oudere PC, waarop de scanner was aangesloten onder Windows XP, volledig op Windows 7 is omgebouwd, en nu is er alleen een probleem nog van aanpassing van de software.

De scannerdriver werkt, die heb ik op een originele CD van Agfa. Er is alleen SCSI-software en ADAPTEC-software die ik moet aanpassen aan Windows7.

Voor de SCSI is er denkelijk eigenlijk geen probleem: de software die daarvoor op de CD van Agfa

staat zal wel in orde zijn, denk ik. Maar de Adaptec driver moet aangepast worden aan Windows7. Ik merk wel dat, als ik probeer de scanner te laten werken, dat de scanner reageert op het starten van mijn pc ( dat moet wachten totdat de scanner gestart is ) en mijn pc ziet de scanner ook wel, want bij het opstarten van mijn pc geeft die te kennen dat de scanner aangesloten is. Dus beide zien elkaar, maar kennelijk kunnen ze niet met elkaar spreken.

Ik heb uitgelegd en de vraag aan Adaptec gesteld of ze me de juiste software kunnen aanduiden, maar die antwoorden gewoon niet, nog niet. Misschien komt er nog wel een laat antwoord van hen...

De driver die ik nu nodig schijn te hebben is iets zoals "aspi_471a2.exe", maar deze doet het nu niet.

Ik had die destijds op http://www.adaptec.com/en-us/speed/software_pc.aspi/aspi_471a2.exe.htm gevonden, maar daar schijnen ze bij Adaptec wat aan veranderd te hebben, en ik vind er dus geen vervangende driver om mee onder Windows7 te werken.

Weet iemand misschien daar de juiste driver aan te duiden?

Vriendelijke groeten

Jive1-Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jive1,

 

Het valt op dat je je problemen op meerdere fora post, lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander van zijn van het gelijktijdig posten van eenzelfde probleem op meerdere forums.

Het is uiteraard onze grootste bezorgdheid dat jij zo snel mogelijk tot een oplossing komt, daarom gaat dit topic "on hold" zodat jij je ten volle kan concentreren op de vragen / tips op het andere forum.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt op dat je je problemen op meerdere fora post, lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander van zijn van het gelijktijdig posten van eenzelfde probleem op meerdere forums.

Het is uiteraard onze grootste bezorgdheid dat jij zo snel mogelijk tot een oplossing komt, daarom gaat dit topic "on hold" zodat jij je ten volle kan concentreren op de vragen / tips op het andere forum.

 

 

PC Helpforum moderator bericht:

 

Beste Jive1,

 

je topic werd afgesloten om de in bericht #2 aangehaalde reden én bijhorende motivatie.

 

Mag ik je dan ook vragen om je hierin te schikken, het topic op slot te laten en dit niet weer telkens liggen te openen / reageren ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor zin heeft het? Ik mag mijn gevonden oplossing meedelen, maar het item wordt dan terug afgesloten.... Wat hebben andere mensen daar dan aan?

 

Je moet met weten wat je wil, hé. In een bericht vraag je om je oplossing te mogen posten, dat mag ... en nu vraag je wat de zin daarvan is. Daar zakt mijn broek nu van af :-)

 

De zin van het plaatsen van je oplossing is dat andere forumgebruikers jouw oplossing altijd kunnen blijven lezen. Het is niet omdat een bericht wordt afgesloten dat het ook verdwijnt van het forum. Lezen kan nog altijd, jarenlang zelfs. Wat is dan het probleem nu weer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Voor al diegenen die misschien met een gelijkaardig probleem zitten, oude scanner, in mijn geval Agfa Focus Color Plus, en die zoeken naar een manier om die onder Windows 7 aan de klap te krijgen….  maar je moet de driver-software ervoor hebben, eventueel kan ik die beschikbaar stellen....

  1. Niet te ver gaan zoeken, laat Windows 7 na installatie alle updates plaatsen, en na een der updates zal een melding gemaakt worden waar je dan de ontbrekende drivers kan vinden.
  2. In mijn geval was dat voor de Adaptec  AHA-2940/W (AIC-7870) Fast/Wide SCSI-2 Controller, en die vond ik op http://www.adaptec.com/en-us/support/scsi/2940/aha-2940w/ . Daar ter plaatse zijn er instructies hoe je moet tewerk gaan om de juiste te kiezen en installeren.
  3. Vervolgens moeten de Adaptec SCSI-drivers vernieuwd worden, en daarvoor ga je naar http://r-massive.cellarseer.com/adaptec-aic-7870-scsi-drivers/  waar je alle uitleg vindt om de drivers te vernieuwen, d.w.z. een Windows è-versie plaatsen.       
  4. That 's it!... Nu kan er normaal gescand worden.

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.