Ga naar inhoud

Registerfout na Ccleaner


Kristofd

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Ik heb een tijdje terug zoals wel vaker mijn computer opgeschoont met Ccleaner.  Er is hierbij een fout in Windows geslopen want sindsdien onthoudt windows de standaardprogramma's niet meer.  Telkens ik mozilla open krijg ik de vraag 'wilt u mozilla instellen als uw standaardbrower', telkens ik bv een filmpje open wil doen krijg ik de vraag 'met welk programma wilt u openen'.  Ik kan hier 100 keer selecteren welk programma ik standaard wil laten openen, telkens opnieuw krijg ik de vraag sinds die opschoning.

Ik heb dan de Ccleaner backup van de registerschoonmaak teruggeplaatst (mergen met bestaand register) en dat heeft het probleem verholpen tot aan de volgende herstart van windows. Het komt dus telkens terug.

 

Nu is de vraag welke specifieke registerregel hiervoor verantwoordelijk is en of ik die handmatig kan goedzetten zonder een windows herstel te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Windows Repair all in One
Even naar onder scrollen en klikken op wrepairaio1.jpg - Direct Download 
Dubbelklik na het downloaden op het bestand tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe om de installatie te starten 
Gebruikers van Vista, Windows 7 en Windows 8: rechtsklik -> uitvoeren als Administrator. 
Na de installatie kan je aangeven om het programma te starten. 

Als het venster van Windows repair geopend is ga je naar step5: Backup
Daar klik je bij System Restore op Create
Bij Registery Backup klik je vervolgens op Backup.

wrepairaio2.png

Bij het klikken op Backup zie je de vooruitgang. 

wrepairaio3.jpg

Erna klik je op Next
In het venster dat je dan ziet klik je open repairs

wrepairaio4.png

Zet de vinkjes zoals in de afbeelding. 
 
wrepairaio5.jpg
Zet ook een vinkje aan de rechterkant bij Restart/Shutdown system when finished en selecteer vervolgens Restart System. 
Schakel je antivirusprogramma uit (zie Antivirus (tijdelijk) uitschakelen) en klik op Start Repairs. 

wrepairaio6.png 

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zit in alle standaard-programma's.  Windows begrijpt van geen enkele extentie waar het mee moet geopend worden. Je kan telkens kiezen voor standaard te openen met een bepaalde applicatie maar dit wordt niet meer onthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Kristofd,

 

Hoe is de situatie nu? Heb je van mijn tip om systeemherstel in te zetten al gebruik gemaakt?

Indien je desbetreffend iets niet goed begrijpt vraag het maar hoor. Je hoeft je absoluut voor niets te schamen.

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De tip van falstring:

waar ik mee zou beginnen: deïnstalleer mozilla inclusief persoonlijke instellingen, laat ccleaner (ja...)  register opruimen, herstart de pc en installeer de nieuwste mozilla.

lijkt mij een goede. Het is vaak een kwestie van een slecht verlopen installatie of latere omstandigheden waardoor e.e.a. in het register corrupt is.
Deïnstalleer Firefox met Wise Program Uninstaller en installeer FF opnieuw.

aangepast door dorado
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Het probleem is er nog steeds. Ik heb geen systeem herstel uitgevoerd want ik heb te lang gewerkt met dit probleem en zou dus te ver in de tijd terug moeten gaan wat waarschijnlijk meer problemen oplevert.

 

1- Waarom heb je het probleem zolang laten aanslepen?

2- Wat is voor u "te ver in de tijd"? Een herstelpunt van 3 maand geleden terug zetten is bv geen probleem zolang systeemherstel niet beschadigd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.