Ga naar inhoud

Vreemd.....


BartSr

Aanbevolen berichten

Tien dagen geleden plaatste ik dit topic

http://www.pc-helpforum.be/topic/57576-adressen-logins-en-wachtwoorden-in-%C3%A9%C3%A9n-ms-access-programma/

waarin ik een Ms-Access toepassing wilde laten zien.

Om de installatie te vergemakkelijken verpakte ik die toepassing met behulp van Install Creator. Daarmee stuur je niet alleen de Ms-Access toepassing maar ook o.a. een bijpassend ikoontje en een helpscherm.

Maar dat alles wordt dan verpakt in een .exe bestand en dat maakte iemand schichtig. En prompt werd het topic geblokkeerd.

En daarna niets meer.

Mailtjes aan de administrator laten nog steed op een definitief antwoord wachten.

Inmiddels hebben meer dan twintig geinteresseerden de bedoelde .exe gedownload.

Maar wat ze er van vinden kunnen ze nergens kwijt want het topic is geblokkeerd....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt allemaal wat je vertelde, maar je vergeet erbij te zeggen dat ik je een pb stuurde met enkele vragen/bedenkingen en dat je hierop niet geantwoord hebt... ? :hmmmm:

 

En daarmee dacht ik dat jij je vraag maar 'zo gelaten had'... ?

enfin, niet dus.

 

Ik had dus je post  voorgelegd aan andere mensen van de crew en iemand verwonderde zich erover dat je IP er eentje van de States was. Op zich geen probleem, maar als je weet dat we op het forum voorzichtig zijn wat betreft aanbieden van (voor ons) onbekende exe's (die mogelijk - herhaal: mogelijk - een virus of malware kunnen bevatten èn het feit dat je IP niet 'van hier bij ons was' hadden niet voor zekerheid gewerkt.

 

Maar goed, nadien probeerde iemand het uit in een sandbox en het bleek ongevaarlijk te zijn.

 

Maar omdat jij ondertussen ook niets meer laten horen had, dacht ik dat de zaak gewoon afgedaan was en besloot je topic niet te heropenen.

 

'k Ga het dus hiermee gewoon terug opengooien, dan kan men reageren, goed?

 

(enne: mogelijk zond je een 'administrator' een bericht en dan weet ik niet waarom die niet geantwoord heeft - moet je hem desgevallend zelf vragen - maar ik kreeg dus geen berichtjes van jou meer nà mijn laatste pb...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet reageren?

Op 1 april stuurde ik je 2 mailtjes en op 3 april nog een. Alle drie als een reactie, dus terug aan de oorspronkelijke afzender en dat was het door jou gebruikte mailadres. Daar kreeg ik geen reactie op.

 

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag BartSr,

 

Je  moet toch begrijpen dat een allereerste post van iemand met link naar exe bestand met de expliciete vermelding 'let niet op de waarschuwing' een oude man wat sceptisch maakt?

 

Ware het niet gewoon simpel je database in een zip bestand te stoppen en het adres opnieuw door te geven?

Rechtsklikken op het bestand, kopieren naar...gecomprimeerde map aanklikken.

 

Hopelijk krijgen we je bestanden alsnog te zien.

met vriendelijke groet,

plx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verbaasde ons sowieso dat iemand "met ervaring" niet begreep dat het posten van een .exe-bestand (en dan nog als volkomen nieuwkomer op ons forum, zoals ook plx al opmerkte) tot ernstige twijfels aanleiding ging geven. Bovendien was de bijkomende melding "let niet op de waarschuwing" net een extra signaal om héél voorzichtig te zijn. Wij hebben als team dan ook uitvoerig overleg gepleegd én uiteindelijk het progje in VM uitgetest om zeker te zijn. Ondertussen was - voor zover wij konden nagaan - de mailactiviteit ook gestopt ... maar daar bestaat dus wat onenigheid over blijkbaar.

 

Het blijft dus een perfecte aanbeveling van plx om dergelijke zaken te zippen, maar ook dan dan zal er steeds overleg plaatsvinden over de betrouwbaarheid van aangeboden tools. Er zweeft teveel rotzooi rond om als forum - zonder controle - programma's los te laten op onze forumgebruikers. Wij trachten daar onze verantwoordelijkheid als tussenmedium op een verantwoorde en veilige manier op te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kape:

Nee, dat begrijp ik niet zo.

't Is weliswaar voor het eerst dat ik dat hier doe, maar met mijn boekhoudpakket in Ms-Access (Boeket; zie https://app.box.com/s/2ygfi8xwb71fmtmxebkc) doe ik dit al jaren op Nederlandse office en help-fora en daar heb ik nooit een dergelijke klacht gehad.

 

@Passer

De door mij gestuurde mails die kennelijk niet zijn aangekomen heb ik nu als een pb aan je gestuurd.

 

@plx

Leeftijd hoeft nooit een excuus te zijn, lijkt me. Hoe ouder hoe wijzer toch? Ik ben overigens ook niet meer van de jongste (77)...

 

Bart

aangepast door BartSr
Link naar reactie
Delen op andere sites

@kape:

Nee, dat begrijp ik niet zo.

't Is weliswaar voor het eerst dat ik dat hier doe, maar met mijn boekhoudpakket in Ms-Access (Boeket; zie https://app.box.com/s/2ygfi8xwb71fmtmxebkc) doe ik dit al jaren op Nederlandse office en help-fora en daar heb ik nooit een dergelijke klacht gehad.

Dat kan natuurlijk perfect, niet alle fora spelen het even veilig als PCH. Maar ondertussen is het voor ons ook OK en is je topic rond het programma weer heropend. Potentiële gebruikers doen dit op eigen verantwoordelijkheid en voor verdere info kunnen ze bij jou terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.