Ga naar inhoud

Ongebruikelijke map opstartproces


Leono

Aanbevolen berichten

Volgens ScanCircle bevinden zich op mijn laptop twee programma's die worden opgestart vanuit een ongebruikelijke map (volgens mij AppData/Local). Het zijn allebei legitieme, herkende programma's. (OneDrive en RadioSure).

 

Is het mogelijk de opstartlocatie te wijzigen en is dit zinvol? De situatie zoals die nu is wordt door ScanCircle gehonoreerd met het cijfer 5,6 uit 10. Niet al te best dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo clarkie, heeft u hier ook argumenten voor?

 

Ik heb in het verleden vaker bruikbare adviezen van ScanCircle ontvangen en deel uw negatieve oordeel niet per se.

 

Als u geen goede argumenten weet aan te dragen geef ik u een 4,9. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het weer eens even gedraaid: score 9

heb vervolgens radiosure in de opstartmap gezet.

volgende score: 5,6

wel een erg groot verschil....

 

scancircle kan voor de relatieve leek sympathieke info opleveren bijv als het gaat om de vraag of hiks uit niet uptodate drivers kunnen voorkomen.

maar een bezoekje aan de site van de fabrikant gaat wat mij betreft even snel, zo niet sneller....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Als u geen goede argumenten weet aan te dragen geef ik u een 4,9. :)

 

 

Vind ik niet erg.  :P

 

Ik gebruik zulke software totaal niet, installeer ook geen nieuwere drivers indien de hardware goed werkt.

Windows Update.... daar durf ik wel eens geruime tijd mee wachten alvorens uit te voeren.

 

Het enige dat ik wel vaak doe en de meesten onder ons niet is een back-up (image) maken van de systeempartitie en van mijn persoonlijke bestanden en dat op meerdere gegevensdragers.

Ook wordt Ccleaner (wat mij betreft een van de betrouwbare) wel eens gebruikt om het register op te schonen en tijdelijke bestanden op te ruimen en....... mijn computer draait naar behoren.  :winked:

 

 

Als ik moest uitvoeren wat bepaalde software mij vertelt ben ik regelmatig met drivers aan het kl.... is het register om zeep en heb ik geen back- up indien voornoemde optreedt.

 

Ben met 4.9 dus zeer tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....heb vervolgens radiosure in de opstartmap gezet. volgende score: 5,6

wel een erg groot verschil....

 

Waar stond RadioSure dan toen u nog een 9 kreeg? Ik kreeg namelijk voorheen ook altijd een 9 of meer, en nu opeens niet. En waar had u RadioSure dan gezet toen u een 5,6 kreeg?

 

@clarkie: uit het feit dat u tevreden bent met een 4,9 zal ik maar niet concluderen dat u uw argumenten ongeldig vindt. :) U zegt eigenlijk alleen dat u het programma niet nodig heeft, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het programma ondeugdelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de 'standaardplek' in app\local.

alleen een snelkoppeling die ik bij wijze van proef in programma's\opstarten maakte was ervoor nodig om de score te laten duikelen....

dat toont meteen óók de beperkingen van (programma's als) scancircle aan: staat het in de opstartmap, dan wordt ineens als potentieel gevaar gezien omdat(!) de exe in de app\local staat...

daar valt op zich best wat voor te zeggen, hoor, scancircle beziet alleen of er voldoende veiligheidsmaatregelen zijn genomen.

maar het geeft dus (ondanks een hoge score) géén indicatie - laat staan: zekerheid -  of je systeem onbesmet cq. veilig is.... 

vandaar dat de gevorderde pc-kenners dit soort leukigheid, waarvoor je met meer zekerheid andere programma's kan inzetten, met scepsis benaderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...het kan ook bij de installatie als 'mee-opstartend' zijn ingesteld...

 

Wat bedoelt u hiermee?

 

Zowel bij OneDrive als bij RadioSure heb ik na de installatie de optie aangevinkt: "Opstarten samen met Windows", maar dat is toch geen reden dat dit door ScanCircle wordt aangeduid als "opstarten vanuit een ongebruikelijke map"?

 

In CCleaner had ik dit al gezien:

Ja    HKCU:Run    OneDrive    Microsoft Corporation    Léon    "C:\Users\Léon\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe" /background

Ja    HKCU:Run    RadioSure    TheBestWare Studio    Léon    C:\Users\Léon\AppData\Local\RadioSure\RadioSure.exe /hidden

 

De woorden "background" en "hidden" waren de enige twee die ik een beetje vreemd vond, maar ik ben niet echt een kenner van deze materie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.