Ga naar inhoud

Beperkte internettoegang


dhoeken

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Ik heb dus een probleempje, dat ik maar niet opgelost krijg. Ik heb een Acer Aspire E1-571G waarmee ik maar niet kan aanmelden op draadloze netwerken die versterkt worden met een wifi versterker. (althans dat denk ik toch)

 

Het zit namelijk zo, omdat men signaal op men bureau tamelijk zwak was hebben den mensen van Proximus een Wifi-versterker komen installeren, nu het probleem was opgelost de wifi was versterkt, Maar en nieuw probleem deed zich voor namelijk de beperkte internettoegang. Na lang zoeken kwam ik erachter dat wanneer ik het knopje op de wifi- versterker uitschakelende dat ik het probleem niet meer had, dus ik had wifi-toegang met een zeer zwak signaal. 

 

De wifi-adapter/ versterker ik correct geïnstalleerd aangezien ik met men smartphone/ andere computers wel via de versterker gebruik kan maken van het internet. 

 

Waarom ik denk dat het aan men computer ligt: op school heb ik hetzelfde probleem, ik veronderstel dat dit gebouw ook gebruik maakt van wifi-versterkers. 

 

Nu wat heb ik al gedaan?

- ik heb men computer een binnengebracht, ze konden er echter niets aan opmerken (wellicht omdat zij geen gebruik maken van een wifi-versterker )

- ze hebben de drivers opnieuw geïnstalleerd. 

 

 

Nu ik hoop dat jullie me kunnen helpen 

Dank bij voorbaat

DANDY

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hey,

Bedankt voor je reactie!

Heb ik al eens geprobeert. Werkt niet..

Het zit zo beneden ontvang ik de wifi normaal, dus zonder gebruik te maken van de versterker, denk ik. Maar eenmaal ik boven ben is men internet beperkt (op 1 pc dan).

Het rare is wel dat als ik men internetkabel in de versterker plug, die het wel doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey bedankt voor de reactie!

Nog niet geprobeert, ik zou niet weten hoe ik dat moet doen, heb niet zoveel verstand van netwerken en wifi toestanden.

Heb al gedacht dat het aan men firewall ligt, omdat meb firewall lokale netwerken blokeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dhoeken,

 

Kan je onderstaande even uitvoeren aub?

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

 

Kan je me tevens wat meer informatie geven omtrent de WiFi versterker aub? Welk merk, model, type is dit? Op die manier kunnen we de details van dit toestel ook even nader bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.