Ga naar inhoud

Beperkte internettoegang


dhoeken

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Geen enkel probleem, ikzelf heb momenteel ook examens. ;)

 

Uit het Speccy logje kan ik afleiden dat de verbinding er op dit moment vrij goed/correct uit ziet. Ik neem aan dat je deze snapshot hebt genomen wanneer je met de computer verbonden was met de router direct (zwak signaal dus)? Mede gezien er een internetverbinding vereist is om het snapshot te publiceren moet er op dat moment een werkende internet verbinding aanwezig zijn.

 

Kan je onderstaande even uitvoeren wanneer je met je computer verbonden bent met de WiFi versterker aub?

 

Rechtsklik op het Start-icoon en kies voor Opdrachtprompt (administrator)

Tik in: ipconfig /all > %userprofile%\Desktop\ipconfig.txt gevolgd door Enter

Tik in: exit gevolgd door Enter om het venster opnieuw te sluiten

 

Normaal gesproken staat er nu een kladblokbestand genaamd ipconfig.txt op je bureaublad. Kan je dit bijvoegen aan je volgende bericht aub? Hoe je een bijlage kan toevoegen staat hier beschreven.

 

Voer eveneens al eens onderstaande uit aub:

 

Download inSSIDer naar je bureaublad.

Installeer het programma. Opgelet! Hou je aandacht erbij gedurende het installatieproces zodat je geen ongewenste software of adware installeert.

Wanneer geïnstalleerd start je het programma en klik je bovenaan op de tab Networks.

Maak hier een schermafbeelding van en voeg dit eveneens toe aan je volgende bericht.

 

Hoe je een schermafbeelding kan maken staat hier beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Btw; inloggen met de app lukt niet. 

Dat kan best kloppen... de app is eigenlijk op dit moment niet meer in gebruik en verouderd.

Normaal gesproken is de website toegankelijk via de webbrowser van je smartphone. De lay-out wordt dan aangepast naar een beter werkbare vorm dan de desktop versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier alvast het bestandje.

 

Ik heb speccy inderdaad laten runnen, terwijl ik gebruik maakte van het zwak signaal.

 

Zoals je op de afbeelding van de versterk kan zien, heb je hierop 3 knopjes, wanneer ik het bovenste knopje indruk (Voor de wifi uit te zetten) lukt het allemaal prima.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Wanneer je het Ipconfig logje hebt gemaakt was je draadloos verbonden met de wifi versterker, niet?

 

Uit de afbeelding die je meegaf lijkt dit te gaan om een PLC adapter met ingebouwde wifi versterker. Kan je me nog even bevestigen dat het wel degelijk om een PLC adapter gaat ook aub? Je kan dit eenvoudig controleren als er een gelijkaardig bakje in de buurt van je router/modem staat welke via een kabeltje (LAN) verbonden is met de router.

 

Zo te zien is het kanaal waarop je wifi signaal wordt uitgezonden vrij uniek in de regio. Dat is goed nieuws, want dan is er weinig interferentie van andere toestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dhoeken,

 

Bedankt voor de info. Op dit moment zou ik ook eerder neigen naar een probleem bij je computer, eerder dan een probleem bij de adapter/versterker. Dit omwille van onderstaande 2 elementen welke je al helemaal in het begin aanhaalde, maar welke bevestigd werden door de scans tussendoor:

...met men smartphone/ andere computers wel via de versterker gebruik kan maken van het internet. 

..//..

...Op school heb ik hetzelfde probleem, ik veronderstel dat dit gebouw ook gebruik maakt van wifi-versterkers. 

 

Hoe we dat nu precies kunnen oplossen is natuurlijk dé hamvraag. Het Ipconfig logje dat werd gemaakt terwijl je verbonden was met de versterker toont geen abnormaliteiten in de verbinding. Alle parameters voor een correcte verbinding lijken correct ingesteld.

 

Onderstaande vragen zijn misschien heel voor de hand liggend, maar wou ze toch maar even vermelden/vragen:

 

Heb je de computer en adapter als eens herstart? Voor de adapter geldt dat je deze gedurende meer dan 30s dient te verwijderen uit het stopcontact.

 

Met onderstaande test kunnen we even controleren als jouw computer op dat moment wel degelijk in staat is om te communiceren met de router/modem:

  • Maak opnieuw verbinding met de WiFi versterker (beperkte internettoegang)
  • Open opnieuw de opdrachtprompt (als administrator)
  • Tik in: ping 192.168.1.1 > %userprofile%\Desktop\Ping.txt gevolgd door Enter. Let op de spaties voor en na het '>' teken.
  • Normaal gesproken moet er nu een bestand Ping.txt op je bureaublad staan. Kan je dit even toevoegen aan je volgende bericht aub? Indien niet het geval mag je ook gewoon het resultaat doorgeven in je bericht.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Uit de resultaten van de Ping-test blijkt dat je computer niet kan communiceren met de router/modem, desondanks deze dit adres als aanspreekpunt gebruikt.

 

Heb je nog ergens een handleiding of instructies liggen omtrent de PLC adapter met WiFi versterker? Indien je me ergens een exact modelnummer kan bezorgen kunnen we eventueel kijken als we via deze weg wat kunnen proberen. Anders vrees ik dat je hiervoor best opnieuw contact opneemt met Proximus gezien zij weten om welk model het gaat.

 

Wat ik in jouw geval zou proberen doen is het (IP-)adres van de WiFi range extender wijzigen naar een access point i.p.v. een louter versterker. Op die manier zijn beide toegangspunten duidelijk van elkaar gescheiden. Ik heb de indruk dat je computer hier moeite mee heeft om beide "uit elkaar" te houden. Als dit echter mogelijk is hangt allemaal af van het model... dus dat lijkt me stap één te zijn nu.

 

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.