Ga naar inhoud

speedtest


leek

Aanbevolen berichten

Volgens de provider is de downloadsnelheid 120 MB. Ik heb na enig zoeken een speedtest gevonden, een account aangemaakt en de test uitgevoerd, zie bijlage.

 

Is de snelheid dan niet veel te laag of heb ik iets niet goede gedaan?speedtest.pdf

aangepast door leek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in elk geval Mb (kleine b, van "bit". Zou je echt byte bedoeld hebben, dan heb je een superverbinding ;) (Eén byte is 8 bits))

Vaak halen klanten niet de snelheid die providers beloven. Meestal echter haal ik wel de snelheid die beloofd is. echter ook niet altijd. Soms maar de helft.

Heeft jouw provider niet een eigen speedtest? Ziggo/UPC nl.wel.

Overigens hoef je voor speedtest niet per se een account aan te maken.

Site werkt verder prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De link naar de speedtest die ik bedoel is een onafhankelijke wereldwijde tester.

Je kiest op de kaart de dichtsbijgelegen 'server'.

Je klikt hierna op 'my results' en op de 'share' knop.

post-628-0-94367800-1430922601.png

 

Het popup venster toont je resultaat. Hier klik je rechts op en slaat het op ergens op je computer. Deze afbeelding voeg je bij je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik kan kiezen uit 2 providers. Als ik het goed begrijp, is de download-snelheid van Ziggo ruim 2x hoger dan die van KPN, klopt dit?

Ja. Maar daar zal wel een prijskaartje aan hangen. Wat de werkelijke snelheden worden is soms een ander verhaal.

Ik heb een 60 Mb abo bij UPC en haal dat meestal. Nu, na de samenvoeging van Ziggo met UPC twijfel ik. Ik zit op dit moment op 56 Mb en twee weken gelden zelfs even op 25-35 Mb.

(Omdat ik deels via de kabel ga, maar laatste deel is glas, moet ik volgens mij bandbreedte delen met anderen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er mooi uit: die 110 Mbps benadert de 120 Mbps die je provider je belooft. :top:

 

Als je binnen dit topic geen verdere vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.