Ga naar inhoud

Krijg herhaaldelijk onverwachte herstart + bluescreenview meldingen i.v.m. ntoskernel + hal.dll


olaf de wit

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik hoop dat er hier iemand is die dit kan oplossen want de afgelopen maand wordt ik goed gek van dit probleem. Ik merk al een hele tijd dat de pc op het onverwachte blijft hangen voor zo'n 20 seconden en dat daarna de pc vanzelf terug opstart. Eigenaardig genoeg heb ik geen BSODs op het scherm gezien sinds het probleem zich voordeed. Alle BSOD info heb ik uit BluescreenView gehaald. Er schijnt hier iets te zijn dat verband houdt met ntoskernel.exe dat herhaaldelijk verschillende soorten bugchecks opgeeft, in combinatie met iets dat hal.dll heet. Wat dit allemaal te betekenen heeft begrijp ik van geen kanten. Tot zover heb ik het probleem meestal opgemerkt toen ik op internet bezig was (in eender welke browser), maar vandaag probeerde ik de pc te scannen met een volledige scan van Malwarebytes (zonder dat er andere apps open stonden) en toen deed het probleem zich ook voor.

 

Ik heb het internet afgespeurd op Engelstalige forums, maar ik krijg de indruk dat er geen standaard oplossing voor bestaat. 

 

 

BSODS.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kweezie,

 

Daar schuilt een lang verhaal achter. Ik heb hier ooit een andere post geplaatst. Om kort te gaan: ik kreeg zeer lange opstarttijden die ik heb proberen diagnostiseren, e.d. O.a. problemen gehad met antivirusprogramma's die correct waren gedeinstalleerd enz maar die toch onmenselijke vertragingen gaven bij opstart. Ik heb nooit kunnen achterhalen wat de oorzaak daarvan was. Ergens in maart van dit jaar begon ik er genoeg van te krijgen omdat die problemen zich bleven voordoen. Toen heb ik besloten een Refresh van het systeem uit te voeren. Om te testen of dat probleem zich terug voordeed op deze Dell pc , had ik na refresh op schijf C de antivirus van McAfee als eerste verwijderd. Vanaf dat moment heb ik ook beslist om het systeem te blijven testen ZONDER antivirus, terwijl ik Windows Updates en Defender actief houdt. Dat is een hele tijd goed gegaan, tot in mei van dit jaar. Ik moet ook melden voor de volledigheid dat ik over heel die periode sinds maart minstens 1 maal per week de PC gescand heb met de combinatie Spybot S&D + Malwarebytes + Superantispyware (uiteraard bij elk gebruik ook eerst de malware definities geupload). 

 

Tot zover heb ik nog niets kunnen vinden dat verwijst naar malware. De fout zit volgens mij ergens in Windows 8.1 zelf. Voor alle zekerheid heb ik gisteren geprobeerd Geheugencontrole uit te voeren om na te gaan of er iets met fysieke RAM zou schelen. Resultaat: "Er zijn geen geheugenfouten gevonden". Vandaag heb ik HD Tune uitgevoerd. 

 

Via BluescreenView had ik opeenvolgende ntoskernel.exe fouten opgeslagen.  Vandaag ben ik al twee keer kort na mekaar gecrasht. Plus, ik krijg opeenvolgende Eventviewer errors. In Apparaatbeheer heb ik nergens uitroeptekens gezien bij device drivers. Momenteel zit ik al een paar uur in Safe mode met netwerkmogelijkheden. 

 

 

post-26609-0-36551800-1433168547_thumb.p

BSODS.txt

bsod-31-05-2015.txt

bsod-01-06-2015.txt

Eventviewer.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ik nog vergeten: "Kan je een systeemherstel doen naar een herstelpunt toen je deze bsod's nog niet had?" Dat ging inderdaad.

Maar dat heeft blijkbaar niets opgelost.

 

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

 

Ik krijg een andere melding: Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them. En dan de verwijzing naar CBS.log.

 

Moet ik findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"  typen in de Admin command prompt of in het vak Uitvoeren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd genoeg heb ik sfc /scannow 2 X na mekaar moeten uitvoeren vooraleer hij sfcdetails.txt heeft aangemaakt. De melding blijft in de twee gevallen dezelfde. 

 

Trouwens, ik moet m.b.t. sfc /scannow nog wat anders kwijt. Een tijdje geleden - op 18/05/2015 - ben ik eens gaan rondkijken op Engelstalige forums nadat ik de volledige CBS.log gelezen had van de sfc /scannow die ik toen had uitgevoerd. In die log werden file corruptions gemeld, namelijk CNBJ2530.DPB en prncacla.inf

 

Ik heb die twee problemen opgezocht via google. Voor zover ik weet heb ik toen de volgende instructies uitgevoerd, 

 

Download SFCFix.exe and save this to your Desktop.

Save any open documents and close all open windows.

Double click on SFCFix.exe to open it.

Follow all on screen instructions and upon completion, a file should be created on your Desktop: SFCFix.txt.

 

Die SFCFix.txt staat nog altijd op het bureaublad. Ik weet niet of het relevant kan zijn, maar misschien geeft dit nog wat aanwijzingen ? Het rare is dat er toen 2 files zouden zijn gerepareerd die  volgens CBS.Log nu nog altijd corrupt zouden zijn ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sfcdetails.txt

SFCFix.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het bestand SFCFix.exe nog op je pc hebt staan, mag je puntje 1 overslaan.

 

Jij moet de x64 fix downloaden

 

  1. Download SFCFix.exe (by niemiro) and save this to your Desktop.
  2. Download SFCFix.zip from one of the below links, and save this to your Desktop. Ensure that this file is named SFCFix.zip – do not rename it.
  3. If you have a x64 machine download this version: SFCFix (x64 fix)
  4. If you have a x86 machine download this version: SFCFix (x86 fix)
  5. Save any open documents and close all open windows.
  6. On your Desktop, you should see two files: SFCFix.exe and SFCFix.zip.
  7. Drag the file SFCFix.zip onto the file SFCFix.exe and release it.
  8. SFCFix will now process the script.
  9. Upon completion, a file should be created on your Desktop: SFCFix.txt.

Bron: thetechcookbook.com

 

Voeg het bestandje SFCFix.txt als bijlage toe aan een volgend bericht.
Voer na de fix opnieuw een sfc scan uit en voef ook het nieuw bestandje sfcdetails.txt toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.