Ga naar inhoud

Krijg herhaaldelijk onverwachte herstart + bluescreenview meldingen i.v.m. ntoskernel + hal.dll


olaf de wit

Aanbevolen berichten

Sorry voor de late reactie. Ik heb 4 uur besteed aan het troubleshooten van iemand anders zijn systeem dat nog op Windows XP werkte en enorm traag begon te worden. 

 

Ik zie dat de voorgestelde update 352.86 - WHQL is, maar op de PC heb ik uit Ccleaner.exe uninstall info het volgende gelezen:

 

NVIDIA 3D Vision Controllerstuurprogramma 352.65

NVIDIA 3D Vision stuurprogramma 353.06

NVIDIA GeForce Experience 2.4.5.28

NVIDIA Grafisch stuurprogramma 353.06

NVIDIA HD Audio-stuurprogramma 1.3.34.3

NVIDIA PhysX Systeem Software 9.15.0428

 

Is het normaal dat 2 NVIDIA driver versies nieuwer zijn en de andere ouder lijken te zijn ? De bovenvermelde drivers zijn automatisch geinstalleerd geweest, voor zover ik weet. Dat doet me ook denken dat ik GEEN spelletjes speel op deze computer, dus ik veronderstel dat één of verscheidene van die drivers niet hoeft te werken op deze PC, maar ik weet niet welke juist. Allemaal raar, maar ik ken niet veel van hardware drivers. Of dat dit allemaal logisch is of niet, heb ik geen idee van. Ik heb deze WHQL wel al naar de downloads gezet, maar ik blijf dus met de vraag zitten of ik op die manier niet de drivers ga downgraden ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je hebt inderdaad reeds de nieuwste drivers.

Ik had niet goed opgelet, sorry.

Je mag dus de gedownloade driver weer verwijderen

 

Maar dat lost dus het probleem niet op en het maakt de zoektocht naar de oorzaak ook niet makkelijker.

Ik zie in het speccy logje dat de nomale snelheid van de processor 3.4 GHz is maar dat de processor draait aan 3.9 GHz.

Windows speelt zelf ook wel met de processorsnelheden in functie van de belasting maar gaat niet alle 4 de kernen tegelijk overklokken.

Heb je zelf in het BIOS de cpu overklokt?

Indien ja, stel ik voor dat je dit weer ongedaan maakt want overklokken maakt een systeem onstabiel na verloop van tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eigenlijk geen verstand van overclocken, want bij mijn weten is dat iets waar vooral gamers zich mee bezig houden. Dus doelbewust kan ik het niet zelf gedaan hebben, want ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Dus als je zegt:

 

 

Indien ja, stel ik voor dat je dit weer ongedaan maakt want overklokken maakt een systeem onstabiel na verloop van tijd.

 

Dan ga je me moeten helpen hiermee en me exact zeggen wat ik moet doen daarmee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gaan we daar nog even mee wachten.

Kan je eens een nieuw speccy logje maken en de link plaatsen?

 

Open het taakbeheer en vink de optie aan om de processen van alle gebruikers te tonen.

Sorteer de processen op processorgebruik door de klikken op de hoofding van de kolom processor tot de processen die processorkracht gebruiken bovenaan staan.

Maak dan een afbeelding van het taakbeheer en voeg deze als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met jouw processorbelasting zou je eerder denken dat windows de processor gaat onderklokken.

 

Ik vind niet geen nuttige informatie over de bios instellingen voor jouw systeem.

Je zal dus zelf moeten het bios uitvlooien (als je dat aandurft).

Zoek in het bios naar de instellingen voor de processor (CPU).

Je kan ook eerst foto's maken van de huidige instellingen en deze posten zodat we kunnen kijken wat je juist moet of kan veranderen.

Zoek dan naar de multiplier en stel die in op een waarde tussen 30 en max 34.

Het is mogelijk dat je dit voor elke core afzonderlijk kan of moet instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je op internet gaat vinden is voornamelijk informatie over wat het BIOS is en doet.

Er zijn echter verschillende producenten van BIOS en die hebben elk hun eigen lay-out.

Wat je eigenlijk nodig hebt om het BIOS in te stellen is de (technische) handleiding van het moederbord.

Daarin staat meestal een hoofdstuk over het BIOS en hoe het in te stellen.

 

Helaas kan ik voor jouw moederbord (Dell Inc. 0KWVT8) geen handleiding vinden waar informatie in staat over de BIOS instellingen.

Dus wordt het een beetje natte-vinger werk maar met gezond verstand kom je al een heel eind.

 

Ga naar het BIOS en opverloop alle opties.

Als je iets tegen komt waarvan je denkt dat het verband houd met de cpu, maak je er een afbeelding (foto) van en plaats deze in een volgend bericht.

Dan kijken we wel wat het is alvorens je iets gaat aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.