Ga naar inhoud

Krijg herhaaldelijk onverwachte herstart + bluescreenview meldingen i.v.m. ntoskernel + hal.dll


olaf de wit

Aanbevolen berichten

Tussendoor moest ik nog even kwijt dat ik gisteren avond nog manueel Taakplanner heb zit opschonen. Daar zaten bij mijn weten nog *.job's tussen van freeware troubleshoot programma's waarvan ik de exe's al een tijd geleden had gedeinstalleerd en de instellingen uit ProgramData, Appdata en de installfolders  had verwijderd. Ik kan mij inbeelden dat zoiets ook een negatieve invloed kan hebben gehad op die BSODS, eventueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Die sfc scan fouten komen blijkbaar regelmatig voor en kunnen ook te wijten zijn aan een bug in windows zelf.

Aangezien de fouten blijven na het uitvoeren van de fix, ga ik er van uit dat het om de bug gaat en daar kunnen we niets aan doen.

De bug hindert de normale werking van windows niet en dus hoeven we ons eigenlijk daarover niet druk te maken.

 

De aanwezigheid van taken met verlopen bestanden resulteert normaal niet in een bsod.

Het kan echter geen kwaad om de taken op te ruimen.

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of dit nu al nodig zou zijn. Ik ben het probleem van onverwachte herstarts niet meer tegen gekomen vandaag. Het kan toeval zijn, maar op 03/06 had ik manueel een aantal optionele windows updates geinstalleerd. En gisteren zat ik hoofdzakelijk bezig in Safe Mode + netwerkmogelijkheden. Vandaag zat ik heel de tijd in Normal Mode bezig en ik heb niets gezien er van.

 

Ik ga de zaken dus in het oog moeten houden om te zien hoe het evolueert.

aangepast door olaf de wit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle items van deze week meegenomen in het overzicht. De dagen tussen 01/06 en t/m 04/06 zitten er niet tussen omdat ik toen hoofdzakelijk in Safe Mode + netwerkmogelijkheden zat, op 05/06 heb ik niets gezien in de Normal Mode tot gisteren 06/06.

 

Voor de volledigheid: Op 03/06 ben ik kort in de Normal Mode geweest om optionele updates manueel te installeren, waarna ik terug verder ben gegaan in Safe Mode + netwerkmogelijkheden t/m 04/06. Die drie updates hebben alle drie de status Geslaagd. Alle andere belangrijke updates waren Windows Defender updates. (allemaal geslaagd)

 

KB3068708: Update voor Windows 8.1 voor x64-systemen

Installatiedatum: ‎03/‎06/‎2015 11:29

KB3050267: Update voor Windows 8.1 voor x64-systemen

Installatiedatum: ‎03/‎06/‎2015 11:30

KB2976978: Update voor Windows 8.1 voor x64-systemen

Installatiedatum: ‎03/‎06/‎2015 11:30

 

 

BSODS-deze-week.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.