Ga naar inhoud

Pronostiekje


joik

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb een excel-bestandje gemaakt om met vrienden ons wat te amuseren.

Zoals je kan zien als ik bij deelnemende renners punten invul (Contador : 1300),

dan krijgt elke deelnemer die Contador staan heeft die 1300 punten.

Nu is de vraag :

Is het mogelijk als ik bij deelnemende renners dat zelfde vakje van 1300 roze maak (kleur leiderstrui),

dat ook roze wordt bij elke deelnemer die hem staan heeft?

 

Met Vriendelijke Groeten,

 

Joik

 

 

ZWEMbike GIRO 2015...xls

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Erg onduidelijke vraag en onduidelijk voorbeeld, dat maakt het moeilijk een goed antwoord te geven.

WANNEER moeten WELKE CELLEN gekleurd worden? Als ik bv. kijk op het blad "De Freddies", dan zie ik bij Contador vanaf rit 5 de cel roze gekleurd worden. Waarom begint dat pas bij rit 5 en niet eerder?

Bij Matthews zijn de cellen behorend bioj de ritten 2 en 3 ook roze gekleurd, Matthews is toch geen Contador?

Wat bedoel je met: "als ik bij deelnemende renners dat zelfde vakje van 1300 roze maak (kleur leiderstrui),

dat ook roze wordt bij elke deelnemer die hem staan heeft?" Geef eens een concreet voorbeeld WELKE CEL(LEN) dan rozee gekleurd moeten worden. 
En waar komt het getal 1300 vandaan? Waarom dat getal?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

De roze kleur komt bij Contador vanaf rit 5 daar hij in die rit de roze trui veroverde.

Matthews had die trui in rit 2 en 3.

Renners krijgen punten volgens hun plaats bij aankomst per rit : 1ste 1500, 2de 1300 vandaar die 1300.

Bij een excel zonder formules zou ik bij elke pronostieker persoonlijk die punten per renner moeten invullen.

Door formules hoef ik enkel nog op blad "deelnemende renners" het aantal in te vullen en die worden dan automatisch

bij die renner gezet per pronostieker.

Nu was de vraag als ik dit ook zou kunnen met gekleurde vakjes.

Bvb: Contador bezit nog altijd die roze trui. Is er een mogelijkheid om bvb net zoals die 1300 ook hetzelfde te doen met een kleur?

Dus als ik bvb N2 (rit 13) in blad "deelnemende renners : is contador" roze maak dan ook automatisch bij elke pronostieker die Contador heeft ook het vakje bij rit 13 roze wordt (net zoals het nu gaat met de punten)?

Srry als het niet echt duidelijk is maar hopelijk geraken we er uit :)

Alvast bedankt om de reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Joik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wil bij de groepen die een prognose maken (dat zijn als ik het goed zie de bladen vanaf "De Freddies" t/m "De Bakkers") de cellen kleuren die op het blad "Deelnemende renners" bij de zelfde renners ook gekleurd zijn. Daarvoor moet vergeleken worden welke namen van wielrenners  bij die groepen dezelfde zijn als in het blad "Deelnemende renners"). Dat is op basis van je gegevens niet goed mogelijk.  Op het ene blad vermeld je de volledige achternaam en voornamen, op het andere alleen de achternaam (en er zijn bv. twee renners met de naam Henao, dan is het de vraag welke renner wordt bedoeld).

In de schrijfwijze van de namen zitten nogal wat verschillen en je kunt alleen maar goed vergelijken als die namen precies hetzelfde zijn. In plaats van namen zou je ook codenummers kunnen vergelijken, maar in het blad "Deelnemende renners" ontbreken die. Die zijn natuurlijk wel toe te voegen (voeg daartoe een kolom in vóór de namen), dan kun je codenummers vergelijke,  want in namen maak je sneller fouten dan in nummers. Ik ben er uren mee bezig geweest, maar die fouten houden de zaak enorm op. Dus haal er die eerst eens uit, dan kunnen we verder kijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar staat in dat je de versie 2010 gebruikt (dat zie je toch wel?).

Het verbaast me daarom dat jouw Excelbestand de extensie .xls heeft, want de 'normale' extensie bij Excel 2010 is .xlsx voor bestanden zonder- en .xlsm voor bestanden mét macro's. Heb je dat bestand misschien van iemand anders overgenomen?

 

Een oplossing voor jouw probleem kan eigenlijk alleen maar goed met een macro. Daarvoor moet je overigens in het vertrouwenscentrum van Excel 2010 aanduiden dat macro's (en bij gebruik van een knop ook "ActiveX-besturingselementen") mogen worden uitgevoerd.

Zo'n macro schrijf je niet in een paar uur hoor (althans ik toch niet). Daar zit héél veel tijd in, ook al hoeft zo'n macro niet zo lang te zijn. Heb je zelf al een poging ondernomen om tot een oplossing te komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.