Ga naar inhoud

Pronostiekje


joik

Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is duidelijk dat jouw Excel geen macro's accepteert, dat kan eigenlijk alleen maar als in jouw Excelprogramma het uitvoeren van macro's niet wordt toegestaan. Ik heb het bestand als test naar twee anderen toegestuurd en die ondervinden geen enkel probleem met het openen en de weergave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je computer zit nog niet in een netwerk? Want dan bepaalt de netwerkbeheerder of macro's wel of niet uitgevoerd mogen worden. Als dat niet het geval is: 

start Excel nog eens (dus niet meteen het Giro-bestand) en doe nog eens wat ik in bericht #23 schreef, dus:

- Klik op Bestand en kies Opties.

- Klik aan de linkerkant op vertrouwenscentrum.

- Klik aan de rechterkant op Instellingen voor het vertrouwenscentrum.

- Klik aan de linkerkant op Instellingen voor macro's.

- Klik aan de rechterkant op Alle macro's inschakelen (ook al wordt dat daar niet aanbevolen, toch aanvinken).

- Klik in hetzelfde venster onderaan op Ok (niet vergeten!) en klik in het onderliggende venster ook op Ok.

- Klik bovenaan op Bestand - Openen, kies het Girobestand en kijk of dezelfde foutmeldingen nog voorkomen. Als dat dan nog wel het geval is, dan raad ik aan om Excel opnieuw te installeren.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnieuw installeren van office blijkt de oplossing te zijn.

Voorlopig lijkt alles te werken :)

 

Hartelijk bedankt.

 

Joik

 

Als er nog iets verkeerd loopt of er nieuwe dingen zijn laat ik hier wel iets weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een probleempje :

 

1) Als ik bvb bij De Freddies op G8 sta zie ik de formules niet meer :(

    Kan ik deze niet meer zien ?

    (Heb die wel nodig als er een renner uitvalt en vervangen wordt door een reserve.)

 

Joik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat in de bladen van de prognostiekers staat (punten en kleuren), wordt met de macro gekopieerd van het blad Deelenemende renners, daar komen geen formules aan te pas. Telkens als je de macro uitvoert worden alle bladen van de prognostiekers VOLLEDIG vervangen, dus punten + kleuren. Als je op een blad 1 van de namen vervangt en je voert de macro uit, dan worden de punten en kleuren van die renner (net als die van de andere renners) volledig bijgewerkt, vanaf de eerste etappe. Dus ik denk dat er geen probleem is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad als alle renners van je ploeg de eindmeet bereiken is er geen probleem.

Wat als bvb : Bij De Freddies: Contador in rit 13 niet meer van start gaat dan komt Kreuziger of Porte van de reserves in zijn plaats.

Pak nu hij kiest voor Porte dan plaatsen we Contador bij de reserven en komt Porte in zijn ploeg .

Dus van rit 1 tot en met rit 12 behoud hij de punten van Contador en vanaf rit 13 beginnen de punten van Porte te tellen.

Dus met codes: liet ik Contadors code (='Deelnemende Renner'!C2 t.e.m.N2) staan dat is dus van rit 1 tot rit 12 (G8 tot R8).

En veranderde de code van S8 t.e.m. AA8 in ='Deelnemende Renner'!O4 t.e.m. W4 dus Portes punten van rit 13 af.

Nu lukt dit niet meer :(

Daarom had ik de codes nodig.

 

Joik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lukt nu ook nog hoor, en daar heb je zelfs geen formules voor nodig.

De punten en de kleuren in de bladen van de prognostiekers zijn allemaal afkomstig van het blad Deelenemde renners, dus het is DAAR dat je een wijziging moet aanbrengen. Om van jouw voorbeeld uit te gaan:

In het blad Deelnemende renners wijzig je in kolom B de naam Contador in die van Porte (en natuurlijk wijzig je ook in kolom A het bijbehorende nummer (niet vergeten!). In de rij van Contador (en later Porte) laat je bij de eerste 12 ritten de punten en kleuren van Contador staan, en vanaf rit 13 vul je de punten en kleuren van Porte in. Als je daarna de macro uitvoert, vinden in alle bladen de juiste aanpassingen plaats. Zo eenvoudig is het.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ok dit lukt :)

 

Maar als ik Porte in de ploeg breng en Contador naar reservebank plaats veranderen hun waardes niet meer mee.

Is wel belangrijk zodat we kunnen zien dat hun totaal onder de 8000 punten blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.