Ga naar inhoud

BSOD : DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


Bladerunner

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je de pc aanzet, hoor je normaal 1 korte pieptoon.

Hoe zit dat bij jouw systeem als de opstart vastloopt?

Als je meerdere pieptonen hoort, noteer die dan als een morse code (lang en kort) en laat het hier weten.

 

Het zou ook aan de voeding kunnen liggen maar dat kunnen wij niet testen; daarvoor moet je bij een technieker (in de winkel) gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het aanzetten hoor ik normaliter idd 1 korte harde piep, dan verschijnt het gewone windows logo, met tekst opstarten.

 

Sinds de problemen gaat het dus anders, de ene keer loopt hij al vast na enkele seconden, dus eerst wel die piep, maar dan verder helemaal niets, gewoon zwart scherm, of idd soms ook helemaal niets, dan geen piep en hoor je ook de schijf niet. De cooler hoor je wel iedere keer zachtjes draaien. 

 

Ik laat hem express met rust zonder het opstartproces te verstoren en kijk meestal na 10 minuten pas of hij t nog doet.

 

op dit moment lijken de bsod's verleden tijd, en gaat het voornamelijk alleen dus nog om vastlopen bij opstart. Als de pc draait, dan staat hij soms een dag later nog te draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok Kweezie is goed.

 

Het gaat wel even een poos duren ivm vakantie en wat andere zaken. ;)

Ik laat wel wat weten wat ik ga doen, er zijn meer opties natuurlijk....neemt niet weg dat de temperatuur wel een doorn in mijn ogen is en opgelost moet worden als eerste, daarna misschien een schone installatie, en misschien idd een nieuwe voeding. Het blijft goedkoper dan een nieuwe pc. Tenzij mijn moederbord naar zijn grootje is, dan wordt het wel erg veel bij elkaar. Ik geef niet op ik kom nog eens terug hoor, over enkele weken.

 

Dank voor al je advies en hulp in deze ronde,  :top:

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.