Ga naar inhoud

Formatteren en Win 7 installeren


ward01

Aanbevolen berichten

Temperaturen zal ik aanpakken.

 

Het verhaal van Windows 7 wordt precies moeilijk dan.

 

Wat is zo'n SSD en hoe werkt zoiets qua installatie of moet ik daar niet veel voor kunnen? Moet ik daarvoor volledig formatteren? Welke SSD zou ik nodig hebben?

 

Gaan sommige dingen mss niet meer functioneren met Zorin, bv Adobe Photoshop of Popcorn Time?

aangepast door ward01
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Speccy vind ik meldingen terug van 3 slechte sectoren (mogelijk een foutje in Speccy), dus graag nog een dubbele check van je harde schijf met CrystalDiskInfo:

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (download begint automatisch na een vijftal seconden).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

5559db4c85ee6-CrystalDiskInfo.jpg

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ward,

 

Photoshop en Popcorntime zijn programma's ontworpen om te draaien in Windows dus niet in Linux.

Ook al zou u Wine gebruiken in Linux dan nog zal u problemen ondervinden in het juist werken van die programma's.

 

Dan vrees ik dat het een moeilijke zaak wordt aangezien ik Photoshop absoluut nodig heb voor m'n werk. 

 

Mss moet ik dan toch maar mijn RAM geheugen upgraden zodat ik Windows 7 kan installeren.

 

Weet hier iemand toevallig of er ook een installatie link bestaat voor Popcorn Time onder Vista?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Ward,

Zoek deze map eens op je bureaublad zie afb.

Open die map>klik rechts op rood gemarkeerd als administrator uitvoeren zie afb.

Succes...

mvg

post-23481-0-51926700-1437657415.jpgpost-23481-0-11565300-1437657432_thumb.j

aangepast door fcbbrugge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geraak niet verder dan dit. Als ik daarna op 'volgende' klik gebeurt niets meer. 

 

Dat zou best wel eens kunnen want je hebt de instructies uit bericht #14 niet gevolgd: nadat je op de link hebt geklikt begint - na een vijftal seconden - automatisch de download ... jij hebt wat anders gedownload door nog eens extra ergens op de pagina van sourceforge.net te klikken en dat is niet de bedoeling, eventjes opnieuw uitvoeren dus.

 

Je vroeg nog naar de verschillen tussen een HDD (harde schijf) en een SSD (solid state drive), dit kan je o.a. uitgebreid nalezen via deze link.

 

Photoshop Elements 9 vereist minimum een 1,6 GHz processor, maar jouw processor werkt aan 1,5 GHz ... jouw laptop is dus niet geschikt voor het gebruik van Photoshop Elements 9, eigenlijk wil je met een Citroën 2PK en een caravan van 1500 kg de Mont Ventoux oprijden en daardoor trap je constant op de adem van je laptop ...  :mellow: 

 

Het gebruik van Popcorn Time is illegaal ... .. het spreekt voor zich dat we als forum niet in de problemen willen komen dus kunnen, willen en mogen we geen assistentie verlenen bij het gebruik van dit programma, zie ook de forumregels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loont het de moeite om mijn RAM geheugen en processor te upgraden zodat ik Windows 7 en Photoshop Elements 9 kan draaien? (en hoeveel zou je dan aanraden?) Hoeveel zou dat kosten schat je? 

post-6890-0-68264300-1437668343_thumb.jp

aangepast door ward01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het RAM-geheugen zou je kunnen upgraden, maar je processor kan je niet upgraden ... die is de bottleneck van je laptop en daardoor is dit toestel helaas niet geschikt voor het zwaardere werk zoals Photoshop Elements 9.

 

Die dubbele check van je harde schijf met CrystalDiskInfo leert ons alvast dat Speccy het wel degelijk bij het juiste eind had: CrystalDiskInfo geeft een waarschuwing, wat inhoudt dat je harde schijf aan het sterven is ... deze is niet meer betrouwbaar en is sowieso aan vervanging toe.

 

Neem je een klassieke - maar degelijke - harde schijf dan kost een Western Digital Black WD5000BPKX 500GB je net geen €58 ... de fabrikant geeft 5 jaar garantie op dit type schijven.

 

Ga je voor een SSD dan moet je rekenen op zowat het dubbele van deze prijs voor de helft van het volume: een Samsung 850 EVO 250GB kost momenteel iets minder dan €107 ... ook Samsung geeft 5 jaar garantie op dit type SSD.

 

Mijn persoonlijk idee: ga voor een minimum aan kosten en vervang enkel die brakke harde schijf door een klassieke Western Digital Black en maak voor jezelf uit of je met Windows 7 32-bit (hou hierbij ZEKER rekening met mogelijke problemen met de drivers !) of Zorin OS op deze laptop verder wil ... beiden kunnen met 2GB RAM.

 

Gebruik nadien het toestel enkel waarvoor het ontwikkeld en geschikt is: mailtjes, Word-documentje opstellen, een rondje internet ... en kijk stilaan uit naar een recenter (nieuw ? ) toestel voor het zwaardere werk.

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.