Ga naar inhoud

SSD plaatsen


peutie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Werd deze Windows voor het klonen teruggezet naar de fabrieksinstellingen of vertrok je vanuit een bestaande installatie ? ... indien het over een bestaande installatie gaat: werkte deze vlekkeloos voor het klonen ? ... werd deze volledig opgeschoond voor het klonen ?

 

IS GELUKT! :D
bedankt alvast,wat was nu het probleem volgens jou?

 

Het MBR (Master Boot Record) is de allereerste sector van de harde schijf waarin een aantal instructies staan die noodzakelijk zijn om het systeem te laten booten ... komt nog al wel eens voor bij het klonen van een harde schijf, dat euvel mag je dus als een normale bijwerking beschouwen.

 

de ventillator maakt wel veel lawaai,zou dit kunnen door stof?

 

Dat zou kunnen ... gebruik jij deze laptop op een harde, gladde en stofvrije ondergrond ?

 

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link (géén tekstbestand dus !) posten ? ... produceer deze link liefst wanneer je de laptop reeds enige tijd intensief hebt gebruikt en de ventilator veel lawaai maakt.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

 

 

 


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

ja is door men vriend terug gezet geweest naar fabrieksinstelling,wel heb ik er op gewerkt om alles over te zetten naar de ssd.
op het laatste dat de hd er in zat kreeg ik wel ook die melding..
Kan ik anders nu via de ssd alles nog eens terug zetten naar fabrieksinstelling en misschien is het dan weg?

laptop staat momenteel op de tafel met een laken op..
maar bij men vriend staat hij meestal gewoon op een tafel die meestal stofvrij is


dit is de link:
http://speccy.piriform.com/results/zRiVv5FAPwAhCriO8DfwcKR

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een scan gedaan via Avast omdat deze een virus had gevonden en sinds dien krijg ik geen meldingen meer maar wil wel zeker zijn voor ik hem terug breng natuurlijk.
Heb gedacht om hem terug te zetten naar fabrieksinstelling maar als ik opstart en tergelijk 0 indruk gebeurd er niets(Toshiba laptop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment zijn de temperaturen normaal ... een laptop op een laken zetten is not done: hij werkt als een stofzuiger omdat zijn verse koellucht aan de onderkant van het toestel wordt aangezogen.

 

Je bent op dit moment bezig met problemen op te lossen terwijl er EERST nog andere "jobkes" primeren, namelijk het installeren van alle Windows Updates (ik schat zo'n kleine 200 !) en ook Service Pack 1 (hier vind je bijkomende info voor de installatie van SP1) ... pas daarna kan je pas goed en wel evolueren of er nog daadwerkelijk problemen zijn en moeten opgelost worden.

 

Laat je systeem manueel zoeken naar updates via Windows Update: klik op "Naar updates" zoeken ... download en installeer de aangeboden updates ... blijf dit herhalen tot er geen enkele update meer wordt gevonden.

 

Je installeerde Driver Booster ... verwijder dit programma asap van je systeem en maak de eventuele aangebrachte wijzigingen die door dit programma gebeurden ongedaan, eventueel door het terugzetten van een herstelpunt. Ik heb dergelijke programma's al aardig wat systemen weten mollen en helaas nog maar bitter weinige keren een heilzaam effect weten uitoefenen ... :(

 

Wil je op dit moment voor een opschoning gaan, dan kan dat via het posten van een RSIT-log ... anders moet je weer van nul af aan beginnen: HDD terug in de laptop, een fabrieksherstel op de HDD uitvoeren en dan de HDD opnieuw klonen naar de SSD.

 

Hieronder de procedure voor RSIT, de keuze is aan jou ... persoonlijk begon ik terug van A tot Z opnieuw en pakte ik het correct aan.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt mij dan ook het beste om terug over te schakelen naar de hd en die naar fabrieksinstelling endan copy naar ssd
maar hoe zet ik de hd terug naar fabrieksinstelling? want krijg de melding dat ik de cd nodig heb maar die heb ik niet..
en moet ik de ssd dan formateren?

aangepast door peutie
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.