Ga naar inhoud

Blokkeer Windows 10-updates met tool van Microsoft


Gast fcbbrugge

Aanbevolen berichten

Gast fcbbrugge

Voor alle Windows 10-testers die hebben geklaagd over het gebrek aan controle over de Windows-updates, is er een oplossing beschikbaar.

post-23481-0-45822600-1437988142_thumb.j

Bij Windows 10 Home heb je geen enkele mogelijkheid om updates te blokkeren, zelfs bij de Pro-editie heb je slechts beperkte controle over de updates. Een beslissing van Microsoft waar al veel commentaar op is gekomen. Deze klachten zijn blijkbaar niet in dovemansoren gevallen. Microsoft heeft namelijk een tool uitgebracht waarmee je bepaalde updates kan blokkeren.

Wanneer Windows 10 later deze week uitkomt, zal Windows Update de optie om updates te blokkeren niet automatisch bevatten. Wel bestaat er een troubleshooter-pakket die je apart kan downloaden en installeren. Dit pakket laat je toe Windows-updates te verbergen en blokkeren. Ook kan je hiermee driver-updates voorkomen.

Indien je tot de conclusie bent gekomen dat een Windows-update voor problemen zorgt, dien je deze update eerst te de-installeren. Hierna kan je in de tool de desbetreffende update aanvinken bij de ‘Hide Updates’. Op deze manier heb je controle over welke updates op je PC geïnstalleerd staan, al blijft het een omslachtige manier van werken.

 

bron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws.
Dit was voor mij nu juist een belangrijke reden om W10 eventueel niet te installeren.
Heb in het verleden al een paar maal problemen gehad met nieuwe drivers (niet met de windows updates zelf).
BTW: Hoe dan ook laat ik W10 eerst een paar maand sudderen voor ik het installeer.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Iescape,

Denk dat je vergist nu,gaat niet om icoontje te verwijderen!

Maar om te updates van MS tegen te houden ,die MS door je strot wil duwen!!!

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

De discussie eerst goed lezen en ook de links die gepost werden door sommige lezers.

Als ik jouw link klik zie dit als titel

Windows 10 Upgrade "Icoon" spam verwijderen

Misschien kan ik ineens niet meer lezen,titel in topic wat ik heb gepost is wel anders,gaat totaal over iets anders ook!

Is ook niet door mij geschreven!

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

iEscape,

fcbbrugge heeft wel degelijk gelijk hoor.

De link waar je naar verwijst gaat om de UPGRADE van W7 of W8 naar W10.

Het onderwerp hier gaat echter over de normale Windows UPDATES als W10 al geïnstalleerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.