Ga naar inhoud

windows 10 laat mijn laptop zeer traag opstarten , hoe nu?


robocop67

Aanbevolen berichten

Windows 7 is een zeer degelijke en stabiele Windowsversie en wordt nog ondersteund tot 14 januari 2020.

 

Als je de laptop terugzet naar zijn fabrieksinstellingen (nadat je al je persoonlijke bestanden veilig hebt gesteld op een externe geheugendrager) heb je meteen ook alle juiste drivers weer aan boord.

 

Nadien kan je weer gaan opbouwen: software, beveiliging, persoonlijk materiaal, enz.

 

Vergeet niet op regelmatige basis een image te maken op een externe harde schijf en een bijhorend opstartmedium, zo heb je steeds de ultieme noodrem bij de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 3 weken later...

beste

 

omdat ik op een andere laptop heel goed kon werken met win 10 en dit eigenlijk best een zeer goede windows vind heb ik op mijn laptop terug 10 erop gezet maar ik laat s'nachts mijn laptop opstaan zodat ik s'morgens geen 5 minuten moet wachten.

 

we weten nu dat de oorzaak is een slechte driver van de AMD KAART 7400 m en we moeten wachten tot de gepaste driver er is voor win 10 voor deze grafische kaart.

 

de vraag is nu waar kan je melden bij AMD dat hun driver niet goed draait op windows 10?

 

mvg

robocop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag robocop67,

 

kan je het merk en de volledige type-aanduiding van je laptop posten ?

 

Bijkomend mag je nog het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link (GEEN tekstbestand dus ! ...) hier in je topic posten/

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.