Ga naar inhoud

Dualboot laptop (Linux Mint + Win7)


Aanbevolen berichten

@Hensyr Ik zal je het proberen uit te leggen (aangezien ik maar weinig van Linux systemen afweet). Ik zag geen blauw menu van UnetBootin. In plaats daarvan zag ik het grub2 menu.

 

@Asus Ik was iets te euforisch dat ik het vergeten was! Mijn welgemeende excuses... :blush:

aangepast door ComputerDude
Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de laptop terug op tot de grub2

 

Dan ziet u volgende opties:

 

  • Start Linux Mint
  • Start in compatibility mode
  • Integrity check
  • Memory test
  • Boot from local drive

en daaronder heb je tekst staan: "Press [Tab] to edit options"

 

Dit kwam niet te voorschijn. Ik kreeg altijd het grub2 menu te zien.

Ik start de computer opnieuw op - en wonder boven wonder - krijg ik het blauwe, UnetBootin menu te zien ipv grub2!

Ik was me er niet van bewust dat er twee menu's bestonden, dus ik dacht dat we het beiden over hetzelfde menu hadden.

aangepast door ComputerDude
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hensyr, het was weer van hetzelfde. Grub2 wordt eerder geladen dan het UnetBootin menu.

Door het commando "exit" in te geven bij de grub2 verlaat ik het grub menu en zie ik het UneBootin menu.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ik zal nu de nodige partities maken met Gparted a.d.h.v. uw vorige uiteenzetting in het andere, gesloten topic.

Wat moet ik dan doen? Kies ik dan voor "Install Linux Mint", de snelkoppeling op het bureaublad?

Ik zal uw antwoord afwachten voor ik stappen onderneem.

 

ComputerDude

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.