Ga naar inhoud

Dualboot laptop (Linux Mint + Win7)


Aanbevolen berichten

Ik gun u alle tijd. :)  U doet bij mij een belletje rinkelen ivm met drivers. Dus u weet nog toen Linux Mint op de verkeerde manier geïnstalleerd was, had ik besloten om van eerste keer alle partities te verwijderen en windows opnieuw te installeren (met de installdisk van windows). Dit naar aanleiding dat de computer vervuild was en al in jaren niet meer gekuisd was. Zou het door deze herinstallatie van windows kunnen dat er drivers ontbreken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als u op dit command prompt uitkomt probeer dan de volgende command

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

de -p high is er uit

 

als het geen soelaas bied, probeer dan deze command uit:

rm  ~/.config/monitors.xml

ben benieuwd wat er dan gebeurd, bij dit command word de configuratie van het beeldscherm uitgeschakeld

 

wat nog een mogelijkheid is:

 

koppel een extern beeldscherm aan met een hdmi kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik gun u alle tijd. :)  U doet bij mij een belletje rinkelen ivm met drivers. Dus u weet nog toen Linux Mint op de verkeerde manier geïnstalleerd was, had ik besloten om van eerste keer alle partities te verwijderen en windows opnieuw te installeren (met de installdisk van windows). Dit naar aanleiding dat de computer vervuild was en al in jaren niet meer gekuisd was. Zou het door deze herinstallatie van windows kunnen dat er drivers ontbreken?

 

nee dat is zeker niet de reden, dit heeft helemaal niks te maken met Windows drivers

 

de drivers die u nodig heeft zijn mee geleverd met het Linux besturingssysteem en worden automatisch geladen.

echter wordt de configuratie van het grafische gedeelte niet juist uitgevoerd of is de driver niet aanwezig in het .ISO bestand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.