Ga naar inhoud

Dualboot laptop (Linux Mint + Win7)


Aanbevolen berichten

Mijn kennis is beperkt,maar als mijn oude grijze cellen me niet in de steek laten,denk ik gelezen  te hebben,was het wel gelukt om dualboot te hebben Win7/Linux of ...maar je wou de grub niet,klopt dit???

Vind het het heel raar ,al wat Hensyr je voorsteld/vraagt...meestal geen juist antwoord op komt!!!

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ComputerDude,

 

 

Hensyr Is die versie erg verschillend van Mint 17.2 Rafaela? Is er dan nog (later) een upgrade mogelijk naar een later versie van Linux Mint?

 

De Linux Mint 17 editie is een LTS editie

 

Linux Mint 17.1 geeft nog altijd ondersteuning aan niet UEFI Bios

Linux Mint 17.2 is speciaal ontworpen om te gebruiken in UEFI Bios

 

Maar beide zijn dezelfde besturingssystemen.

Zo meen ik het begrepen te hebben, en daarom vraag ik jou het eens te proberen met die 17.1 editie

 

Aangezien we toch met een opstartbare USB-stick werken doen we geen verspilling aan DVD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik snap wel het nut niet van zo'n checksum, waarom is dat?

 

een besturingssysteem is zo ingewikkeld dat het heel belangrijk is om de .ISO helemaal binnen te halen, er mogen dus geen stukjes ontbreken of de installatie bevriesd.

de makers van het .ISO bestand hebben daarom een SHA1 of MD5 checksum toegevoegd om dit te kunnen controleren

na het downloaden van het .ISO bestand kan jij dan hun nummer vergelijken met de checksum uitkomst van jouw .ISO bestand

als beide nummers overeen komen heb jij identiek hetzelfde .ISO bestand dan het .ISO bestand dat de makers hebben

dat wil dus zeggen dat bij het downloaden geen stukjes verloren zijn gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar als ze bij de ftp server van LinuxMint het protocol TCP (ipv UDP) gebruiken moet er toch voor elk segment die aankomt een bevestiging (acknowledgement) zijn? En in het geval dat er geen bevestiging komt stuurt TCP de verloren packtes opnieuw.

 

Dus dan zie ik toch geen probleem?

 

Dit zijn meer vragen voor een netwerkbeheerder en zijn technisch gezien te ingewikkeld om dit allemaal uit te leggen.

Komt er bij dat de vraag en antwoorden niks met het topic te doen hebben en ons doen afdwalen van het eigenlijke doel van dit topic.

 

Of ze bij Linux nu een TCP of UDP gebruiken zal me worst wezen, het belangrijkste is dat we altijd een controle uitvoeren om er zeker van te zijn dat het .ISO bestand compleet is.

Ik heb bij wijze van ondervinding al meegemaakt de hash niet klopte en de download opnieuw moest doen en zo zijn er duizenden gebruikers op Ubuntu die hetzelfde hebben meegemaakt. 

 

Daarom altijd de wijze raad: controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ze succesvol gecontroleerd. Dan had ik de stick weer geformatteerd fat32 (om zeker te zijn heb ik het vinkje bij 'snel formateren' uitgeschakeld).

Dan de laptop eerst in windows opgestart, stick in gestoken, de computer weer afgesloten, en vanaf de stick gestart. 

Toen verscheen het grub menu, daar heb ik de eerste optie gekozen, en vanaf dan was alles zwart. (geen logo of niks, zelfs geen muis).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw grafische kaart is niet ondersteund.

 

Maar dat is geen probleem!

 

Start de laptop terug op tot de grub2

 

Dan ziet u volgende opties:

 

  • Start Linux Mint
  • Start in compatibility mode
  • Integrity check
  • Memory test
  • Boot from local drive

en daaronder heb je tekst staan: "Press [Tab] to edit options"

 

zorg dat "Start Linux Mint" geselecteerd is met de pijltjes toetsen op het toetsenbord

druk op de tab toets (dat is de toets met de twee tegenover gestelde liggende pijlen, links op het toetsenbord)

 

u krijgt een zin te lezen die er zo uitziet:

 

> /casper/vmlinuz file=/cdrom/preseed/linuxmint.seed boot=casper initrd=/casper/initrd.lz quit splash --

 

voeg er de volgende command aan toe: nomodeset

 

de zin moet er dan als volgt uitzien:

 

> /casper/vmlinuz file=/cdrom/preseed/linuxmint.seed boot=casper initrd=/casper/initrd.lz quit splash nomodeset

 

en druk op de enter toets, wacht geduldig af tot het bureaublad geladen wordt.

 

Opgelet: het toetsenbord wordt in dit stadium gezien als een qwerty toetsenbord, de comma is dan de m

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.