Ga naar inhoud

Kan installatiebestanden van Win 10 niet verwijderen


Eggy

Aanbevolen berichten

Zoals elke Win 7 enz.. gebruiker kreeg ik enige tijd geleden een symbool in de taakbalk om Win 10 te downloaden.

Uit nieuwsgierigheid, want ik ben niet van plan Win 10 te installeren, klikte ik hierop en bladerde door de vier schermen zonder een knop reserveren of downloaden te raken. Om de schermen te verlaten klikte ik het rode kruisje rechtsboven.

Vandaag stel ik vast dat op mijn C: schijf installatiebestanden van Win 10 staan voor een grootte van 1,5 GB.

Ik probeerde de gehele map te verwijderen wat niet lukte zelfs niet met administratorrechten.

Ik kreeg de melding:

post-628-0-23367800-1438520167.jpg

 

Toen dacht ik de map leeg te maken, ondermap per ondermap maar kreeg dit bericht:

post-628-0-03931900-1438520224.jpg

 

Gezien ik maar een SSD van 120 GB heb en elke bit telt wil ik van die map af.

Hoe doe ik dit?

 

 

 

post-628-0-02349000-1438520193.jpg

aangepast door Eggy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder zei, ik bladerde de vier schermen door zonder ergens op te klikken. Niet netjes van MS om zo te proberen je Win 10 op te dringen.

Nu ja, het probleem is opgelost, ik heb 'unlocker' van Piriform gedownload. Deze heeft de bewuste map naar de prullenbak verplaatst waar ik ze kon verwijderen. Ik heb mijn 1,5 GB terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze duwen het inderdaad wel door je strot, ja ... dat was vanaf dag 1 al duidelijk.

 

Fijn te lezen dat je de 1.5GB gebt kunnen recupereren met Unlocker (hopelijk zonder Delta Toolbar), naar de toekomst toe zou ik toch de aankoop van een grotere SSD in overweging durven nemen.

 

Als je binnen dit topic geen verdere vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die map was eigenlijk een soort backup om eventueel van de 10 naar de 7 te kunnen terugkeren. Die wordt als allereerste aangemaakt vandaar dat je die dus op je systeem vindt.

Wellicht was het met schijfopruiming ook te verwijderen geweest, maar je bent er nu vanaf dus is het opgelost.

Moest je later toch naar de 10 gaan, dan worden die twee mappen opnieuw aangemaakt maar na een maand worden ze automatisch verwijderd. (je hebt dus een maand tijd om terug naar je 7 te gaan)

 

Verder is je 120 Gig SSD ruim voldoende want ik zit in dezelfde situatie en - enfin: kijk maar:

 

post-20315-0-46615500-1438538384.jpg

 

en die twee mappen staan er dus bij mij nog op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.