Ga naar inhoud

Afmetingen foto's bekijken in Windows 8.1


ward01

Aanbevolen berichten

In Windows 7 en Windows Vista zie je onderaan in beeld de afmeting van een afbeelding staan als je die aanklikt in een map. Ondertussen heb ik Windows 8.1 maar zie ik dat niet meteen meer staan als ik afbeelding selecteer. Omdat ik voor mijn werk vrij veel met afbeeldingen bezig ben, is dit erg handig voor mij. Bestaat er nog een trucje om dat met Windows 8.1 ook te kunnen? Nu moet ik telkens de afbeeldingen aanklikken en onder het tabblad details naar de afmetingen gaan zoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zal afhangen van het programma waarmee je nu foto's bekijkt, dat lijkt me een ander te zijn dan waarmee je dat onder w7 deed.

mijn eigen (stokoude) vuepro geeft alleen pixelafmetingen weer, en andere gebruik ik nooit.

maar je kan eens de verschillen van de ingebouwde mogelijkheden bekijken als je rechtsklikt op een foto en kiest voor openen met.

dan zie (neem ik aan) windows photo viewer en 9als je live Essentials hebt geïnstalleerd) windows live photo gallery.

je kan ook eens irfanview proberen http://www.irfanview.com/ of faststone http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

picasa viewer kan ook, mar dan krijg je die hele rompslomp van de eigen picasa-ordening erbij, en daar is niet iedereen gelukkig mee....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx.

 

Ik bedoel niet de afmetingen bekijken nadat ik ze geopend heb met een programma, maar gewoon in de map zelf nog als ik de afbeeldingen enkel aanklik en dus niet open. Dan kon ik vroeger bij mijn oude laptop met Vista meteen de afmetingen zien onderaan in beeld en nu met Windows 7 kan ik die pas zien nadat ik rechts op de afbeelding klik, eigenschappen kies en vervolgens het tabblad details. 

aangepast door ward01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.