Ga naar inhoud

Welkom op PC Helpforum!
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!


Log in om dit te volgen  
AmbuLans

Beveiligingswaarschuwing Office - Bestandsvalidatie bij eigen spreadsheet

Aanbevolen berichten

Beste gebruikers,

 

Ik onderhoud in Office Excel 2007 een financieel rekenspreadsheet dat wordt gesaved als '97-2003 werkmap'. Dit ging goed totdat ik bij het openen de volgende melding kreeg:

 

"Beveiligingswaarschuwing Office - Bestandsvalidatie"

 

Nu weet ik dat je bij bestanden van een vreemde ontvanger moet overwegen om het bestand niet te openen maar dit Excel bestand is van mijzelf en ik wil dat de gebruikers van dit bestand inclusief mijzelf deze melding niet krijgen bij het openen ervan. NB. Het bestand is vrij van Macro's en ook in het Visual Basic gedeelte zijn alle regels leeg.

 

Hoe kan ik van deze melding afkomen?

 

Bij voorbaat dank,

AmbuLans

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

@ AmbuLans,

:welkom: 

Het lijkt erop dat de Office-bestandsvalidatie is ingeschakeld.

Neem deze link eens goed door voordat u  de Office-bestandsvalidatie uitschakel  ☛ Microsoft-beveiligingsadvies 2501584,  en voor meer informatie over de melding: Beveiligingswaarschuwing Office - Bestandsvalidatie.

Ter informatie: lifecycle MS Office 2007 ☛ Microsoft Support Lifecycle.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Topicstarter
  •    0

    Hallo iEscape,

     

    Ik heb de link gelezen. Bestandsvalidatie is ingeschakeld op mijn pc, maar dat zal ook zo zijn bij degenen die van mij het bestand krijgen om in te vullen. Dan krijgen zij de melding nog steeds. En dat wil ik niet. In het advies van Microsoft staat de volgende passage:

     

    "Om bestanden te valideren, vergelijkt Office-bestandsvalidatie de structuur van een bestand met een vooraf gedefinieerd bestandsschema, bestaande uit een reeks regels die definiëren hoe een leesbaar bestand er uitziet. Als Office-bestandsvalidatie detecteert dat de structuur van een bestand niet alle regels volgt die in het schema zijn beschreven, wordt het bestand niet gevalideerd."

     

    Er lijkt dus bij het onderhoud van mijn bestand iets in de structuur te zijn veranderd waardoor Office-bestandsvalidatie niet valideert. Dat wil ik graag corrigeren. Is dat mogelijk denk je?

     

    Dank,

    AmbuLans

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites

    @ AmbuLans.

     

    Er lijkt dus bij het onderhoud van mijn bestand iets in de structuur te zijn veranderd waardoor Office-bestandsvalidatie niet valideert. Dat wil ik graag corrigeren. Is dat mogelijk denk je?

    Sinds wanneer treedt het probleem op ? Wat is gewijzigd ?

    Wellich de computer terugzetten middels een systeemherstel punt naar een datum voordat het probleem is ontstaan.

    Het is lang geleden dat ik MS Office 2007 gebruik, dus op uw vraag kan ik 1, 2, 3 géén antwoord geven.

    Wat ik me afvraag is waarom het bestand wordt opgeslagen als '97-2003 werkmap' ☛ is .xls-bestand ?

    Is daar een reden voor ?

    Waarom niet gewoon opslaan als .xlsx-bestand ?

    Zit er een macro in het bestand ?

    Wellicht zijn onderstaande informatie ook interessant om even door te nemen, het zijn wel gedateerd informatie:

    Microsoft-beveiligingsadvies 2501584.

    Bij bovenstaande link klik dan op onder ander MS11-021

    55dde7c8ef6cb-Schermafbeelding_2015-08-2

    Dat verwijst naar onderstaande link:

    Microsoft-beveiligingsbulletin MS11-021 - Belangrijk .

    Wat is de beveiligde weergave? .

    Deel dit bericht


    Link naar bericht
    Delen op andere sites
    Log in om dit te volgen  

    • Welkom op PC Helpforum

    • Leden statistieken

      • Aantal leden
        39.797
      • Meeste online
        1.765

      Nieuwste lid
      Jason98
      Registratiedatum
    • Gerelateerde inhoud

      • Door Rik123
        Beste leden,
         
        Voor mijn werk ben ik een Excel bestand/dashboard aan het maken. Momenteel wordt van alles handmatig een rapportage gemaakt. Omdat ik dacht dit kan handiger ben ik gaan knutselen.
        Ik ben erg ver gekomen en tevreden met mijn resultaat.
         
        Nu kan het altijd beter. Het dashboard werkt namelijk voor een hele maand. In de ideale wereld kan ik zelf een datum invullen en het dashboard laat dan alleen de data zien van die datum. Of nog beter 2 datums en dashboard laat de data tussen deze twee datums zien.
         
        Het gaat in het bestand om de datum in cel A2 >
         
        Ik ben benieuwd of dit mogelijk is of dat er andere suggesties zijn.
        Alvast bedankt voor de moeite!
         
        (PS ik heb het bestand dusdanig aangepast zodat geen privé gegeven erin staan..)
        Voorbeeld bestand voor forumhelp.xlsx
      • Door bennieboef
        Hallo Allemaal,

        Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
        Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

        Hier de macro :

        Option Explicit

        Sub Find_DLD()
        Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
        Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
        Dim sSourcePath As String, currentpath As String
        Dim sDestinationPath As String
        Dim sFileType As String
        Dim sFileType1 As String

        Dim bContinue As Boolean

        bContinue = True
        iRow = 2

        ' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
        sSourcePath = "S:"
        sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
        sFileType1 = "prd."


        ' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
        While bContinue

        If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
        Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
        AckTime = 1
        Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
        AckTime, "Hieperdepiep", 0)
        Case 1, -1
        Exit Sub
        End Select
        Else
        ' CHECK IF FILES EXISTS.

        If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
        Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
        Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
        Else
        Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
        Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

        End If
        End If
        iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
        Wend
        End Sub

        Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

        Alvast bedankt voor jullie hulp.
         
        Bijlage :  bestand met macro.
        Controle dxf + kantprogramma.xlsm
      • Door Benjaplus
        Hoi hoi,
         
        Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.
         
        Mijn probleem:
        Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)
         
        Alle ( ) moeten formules worden
         
        Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel
         
        Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""
         
        Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001
         
        €254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)
        43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)
        en de andere moet vet gedrukt worden
         
        Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.
         
        Alvast enorm bedankt!
      • Door Emma Boschmans
        Wanneer ik in onderstaand document in een invulvak tekst wil typen lukt dit.
        Wil ik echter een titel wijzigen of de layout aanpassen krijg ik steeds de melding: 'u kunt deze wijziging niet aanbrengen omdat de selectie is vergrendeld'.
        Ik had het document echter graag aangepast aan mijn persoonlijke voorkeuren. Is er een manier om deze vergrendeling uit te schakelen? 
         
         

      • Door Kadoim
        Is er een manier in Excel om automatisch te laten berekenen welke kolommen de minste overlap hebben?
        Ik heb een draaitabel (mijn eerste...) gemaakt van de inschrijvingen in bepaalde opleidingen. De opleidingen gaan altijd door op maandagnamiddag.
        Door het toevoegen van slicers kan ik één voor één bekijken welke opleidingen géén overlappende inschrijvers hebben, maar voor het opmaken van de opleidingskalender, zou ik ook graag automatisch te zien krijgen welke opleidingen de minste overlappers hebben - aangezien het niet altijd haalbaar is om de opleidingen te plannen zonder enige overlap.
         
        Ik heb een bestandje toegevoegd als voorbeeld.
        Vertaald naar dat voorbeeld zou ik dus graag weten of het mogelijk is om op een snelle, geautomatiseerde manier te weten te komen welke twee kolommen de minste overlappende 1'tjes hebben, zodat ik weet dat ik die opleidingen eventueel op eenzelfde dag kan laten doorgaan.
         
        Alvast bedankt voor de hulp!
        Voorbeeld voor pc helpforum draaitabel.xlsx
    Logo

    OVER ONS

    PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!

    ×
    ×
    • Nieuwe aanmaken...