Ga naar inhoud

Verschillende formules en getalnotaties in één zin/cel


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.

 

Mijn probleem:

Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)

 

Alle ( ) moeten formules worden

 

Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel

 

Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""

 

Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001

 

€254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)

43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)

en de andere moet vet gedrukt worden

 

Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.

 

Alvast enorm bedankt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van " & TEKST(H36;"€ 00,00") & " voor " & TEKST(VANDAAG()+14;"dd-mm-jjjj") & " over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder vermelding van factuurnummer: " & A14

Dit lost je formuleprobleem op, maar het vet gedrukt maken van delen tekst kan je mi niet bereiken zonder VBA.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, bakerman zei:

="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van " & TEKST(H36;"€ 00,00") & " voor " & TEKST(VANDAAG()+14;"dd-mm-jjjj") & " over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder vermelding van factuurnummer: " & A14

Dit lost je formuleprobleem op, maar het vet gedrukt maken van delen tekst kan je mi niet bereiken zonder VBA.

Bedankt voor de reactie alleen ik loop nog steeds tegen wat problemen aan.

 

Het probleem ligt hierin:

" & TEKST(H36;"€ 00,00") & " voor " & TEKST(VANDAAG()+14;"dd-mm-jjjj") & "

 

als ik de ; gebruik krijg ik een foutmelding en werkt hij niet omdat notitie_tekst dan niet bestaat daarom heb ik de ; verander in , daarnaast heb ik de 00,00 in 00.00 veranderd omdat ik anders 0,245 kreeg in plaats van 245.10. (Dit komt volgens mij doordat mijn excel op nederlands staat ingesteld en dan wordt er een punt gebruikt inplaats van een komma bij geld bedragen (Mocht iemand daar iets op weten hoor ik dat ook graag))

 

Dus toen kwam ik uit op de volgende formule:

=""&TEKST(H36,"€ 00.00")&" voor "&TEKST(VANDAAG()+14,"dd-mm-jjjj")&""

 

Wat veranderd in:

€254.10 voor 06-11-jjjj

 

Dus dan zijn we er bijna, alleen weet ik niet waarom jjjj niet veranderd in 2019

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • Welkom op PC Helpforum

  • Leden statistieken

    • Aantal leden
      39.842
    • Meeste online
      1.765

    Nieuwste lid
    JazzyJazz
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

    • Door Rik123
      Beste leden,
       
      Voor mijn werk ben ik een Excel bestand/dashboard aan het maken. Momenteel wordt van alles handmatig een rapportage gemaakt. Omdat ik dacht dit kan handiger ben ik gaan knutselen.
      Ik ben erg ver gekomen en tevreden met mijn resultaat.
       
      Nu kan het altijd beter. Het dashboard werkt namelijk voor een hele maand. In de ideale wereld kan ik zelf een datum invullen en het dashboard laat dan alleen de data zien van die datum. Of nog beter 2 datums en dashboard laat de data tussen deze twee datums zien.
       
      Het gaat in het bestand om de datum in cel A2 >
       
      Ik ben benieuwd of dit mogelijk is of dat er andere suggesties zijn.
      Alvast bedankt voor de moeite!
       
      (PS ik heb het bestand dusdanig aangepast zodat geen privé gegeven erin staan..)
      Voorbeeld bestand voor forumhelp.xlsx
    • Door bennieboef
      Hallo Allemaal,

      Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
      Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

      Hier de macro :

      Option Explicit

      Sub Find_DLD()
      Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
      Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
      Dim sSourcePath As String, currentpath As String
      Dim sDestinationPath As String
      Dim sFileType As String
      Dim sFileType1 As String

      Dim bContinue As Boolean

      bContinue = True
      iRow = 2

      ' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
      sSourcePath = "S:"
      sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
      sFileType1 = "prd."


      ' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
      While bContinue

      If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
      Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
      AckTime = 1
      Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
      AckTime, "Hieperdepiep", 0)
      Case 1, -1
      Exit Sub
      End Select
      Else
      ' CHECK IF FILES EXISTS.

      If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
      Else
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

      End If
      End If
      iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
      Wend
      End Sub

      Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

      Alvast bedankt voor jullie hulp.
       
      Bijlage :  bestand met macro.
      Controle dxf + kantprogramma.xlsm
    • Door Kadoim
      Is er een manier in Excel om automatisch te laten berekenen welke kolommen de minste overlap hebben?
      Ik heb een draaitabel (mijn eerste...) gemaakt van de inschrijvingen in bepaalde opleidingen. De opleidingen gaan altijd door op maandagnamiddag.
      Door het toevoegen van slicers kan ik één voor één bekijken welke opleidingen géén overlappende inschrijvers hebben, maar voor het opmaken van de opleidingskalender, zou ik ook graag automatisch te zien krijgen welke opleidingen de minste overlappers hebben - aangezien het niet altijd haalbaar is om de opleidingen te plannen zonder enige overlap.
       
      Ik heb een bestandje toegevoegd als voorbeeld.
      Vertaald naar dat voorbeeld zou ik dus graag weten of het mogelijk is om op een snelle, geautomatiseerde manier te weten te komen welke twee kolommen de minste overlappende 1'tjes hebben, zodat ik weet dat ik die opleidingen eventueel op eenzelfde dag kan laten doorgaan.
       
      Alvast bedankt voor de hulp!
      Voorbeeld voor pc helpforum draaitabel.xlsx
    • Door lv
      Hallo,
       
      Ik heb een Excelbestand met meerdere kolommen, in de eerste kolom staat het aantal, in de tweede een artikelnummer, in de andere kolommen staat informatie over dit artikelnummer.
      Ik ben op zoek naar een macro waarbij de dubbelen uit kolom 2 (Artikelnummers) gevonden worden, de aantallen in kolom 1 van deze overeenkomende artikelnummers worden opgeteld en dan op 1 na, de dubbele artikelnummers verwijderd worden.
       
      In mijn tabel zitten afbeeldingen en de volgorde is essentieel, waardoor een draaitabel niet geschikt is (voor zover ik weet). Ik ben zelf niet zo thuis in de macro's en heb nog geen goede macro kunnen ontdekken. 

      Iemand die mij hierbij kan helpen?

       
    • Door Excel dummy
      Ik heb een basis excel-bestand gecreëerd bestaande uit verschillende tabs.
      Per klant zal dit bestand worden aangemaakt. Graag wil ik een "extern dashboard" creëren waar ik bepaalde informatie gegroepeerd kan zien.
      Liefst zou ik dit niet met bvb. een Vlookup formule doen, maar een macro creëren die ervoor zorgt dat deze informatie automatisch wordt opgevraagd op het moment dit document voor een nieuwe klant wordt aangemaakt.
       
      Ik wil het risico vermijden dat een collega of ik vergeet om manueel de vlookup formule toe te voegen en dat de gegroepeerde gegevens niet zouden kloppen. 
       
      Heeft er iemand raad hierbij?
       
      Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...