Ga naar inhoud

Hyperlinks openen niet meer in Thunderbird


Rolly1313

Aanbevolen berichten

Je schrijft niet welk besturingssysteem je gebruikt. En ik weet ook niet wat je allemaal al gedaan hebt.

 

Voor Windows 7 doe je het volgende:

Klik op de knop Start.

In de grijze rechter kolom klik je dan op Standaardprogramma's.

In het venster Standaardprogramma's dat dan geopend wordt, klik je op Uw standaardprogramma's instellen.

Wanneer de lijst met programma's geladen is, klik je op Firefox.

Klik dan onderaan op Dit programma als standaard instellen.

Klik ter bevestiging rechts onderaan in dat venster op OK.

 

Start daarna voor de zekerheid de computer opnieuw op.

Nadat de computer opnieuw is opgestart, open je Thunderbird en klik je op een link in een e-mail. Wordt Firefox dan wel geopend? Zo niet, krijg je dan een foutmelding? Hoe luidt die foutmelding precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry. Ik gebruik Windows 10. Wat ik al gevonden heb op Google en gedaan is

network.protocol-handler.external-default;true

network.protocol-handler.warn-external.ftp;true

network.protocol-handler.warn-external.http;true

network.protocol-handler.warn-external.https;true

 

allemaal op true gezet

 

Heb ook al mijn add ons al uitgeschakeld

 

Ook dit geprobeerd

 

Ik krijg geen foutmelding, er gebeurt gewoon niets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent al flink bezig geweest.

In Firefox zelf zul je al ingesteld hebben dat Firefox de standaard browser moet zijn. Dan nog kan het zo zijn dat niet alle bestandstypen en protocollen die aan Firefox gekoppeld kunnen worden, ook daadwerkelijk al aan Firefox gekoppeld zijn. Dat gebeurt pas wanneer je dat doet via het onderdeel Standaardprogramma's.

 

In Windows 10 gaat dat zo:

Klik met de rechter muisknop op de knop Start en kies dan Configuratiescherm

In het venster Configuratiescherm kies je (rechtsboven) voor Weergeven op: Grote pictogrammen.

Klik dan op Standaardprogramma's.

De rest gaat hetzelfde als bij Windows 7. Dus:

In het venster Standaardprogramma's dat dan geopend wordt, klik je op Uw standaardprogramma's instellen.

Wanneer de lijst met programma's geladen is, klik je op Firefox.

Klik dan onderaan op Dit programma als standaard instellen.

Klik ter bevestiging rechts onderaan in dat venster op OK.

 

N.B. Wanneer Firefox al als standaardprogramma is ingesteld, dan lees je dit in dat venster: "Dit programma wordt voor alle geschikte bestandstypen gebruikt"

 

Op mijn Windows 7 pc maak ik gebruik van Thunderbird en Firefox. Geen problemen met openen van links. Dat gebeurt netjes door Firefox.

Op mijn Windows 10 pc maak ik echter gebruik van Outlook 2007 en Firefox. Daar worden de links in e-mails van Outlook 2007 dus automatisch geopend door Firefox (versie 40.0.2).

Edge vond ik zo'n halfbakken browser dat ik bijna direct na installatie van Windows 10 van Firefox mijn standaard browser heb gemaakt, volgens de hierboven beschreven handleiding.

 

Als die handleiding voor jou niet de oplossing biedt, dan wordt het lastig. Mocht de fout in Firefox zitten, dan zou je Firefox kunnen vernieuwen: https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-vernieuwen-add-ons-instellingen-herinitialiseren?utm_campaign=learn-more-link&utm_medium=referral&utm_source=mozilla.org

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt maar geen geluk. Heb alles gedaan maar werkt nog steeds niet. Ik denk niet dat de fout bij FF ligt want ik heb eens chrome ingesteld als default browser en het gaat ook niet. Net als jij heb ik Edge onmiddelijk verwijderd. Voorlopig verder met versie 31.7.0 en blijven zoeken. Ik kan toch niet de enige zijn met dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat soms helpt, wanneer je problemen hebt met ofwel Firefox ofwel Thunderbird, is de nieuwste versie downloaden en die gewoon over de oude installatie heen installeren.

Haal hier de nieuwste versie van Thunderbird: https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/

 

Dit advies hielp onlangs bij iemand die nog zwaardere problemen met Thunderbird had. Zie dit topic: http://www.pc-helpforum.be/topic/59649-foutmelding-thunderbird/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks maar dit was het eerste dat ik geprobeerd heb. Ook al oude TB verwijderd en nieuwe geinstalleerd zonder succes. Denk dat ik eens zowel TB als FF ga verwijderen en vanaf 0 herbeginnen met de nieuwste versie van allebei. Dan 1 voor 1 addons installeren en zien of het nog werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.


Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .


RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Bekijk ook de

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.