Ga naar inhoud

laptop voor autocad


geetn

Aanbevolen berichten

omdat ik van plan ben om een cursus autocad te volgen had ik graag een laptop gekocht die autocad aankan.

Zelf weet ik niet echt naar wat ik moet kijken om autocad ( 2d en misschien 3d) goed te kunnen laten draaien op mijn computer.

Zou iemand mij hierbij verder kunnen helpen?

 

mvg

Geetn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor uw antwoord, hieronder heb ik de ingevulde lijst geplaatst

 

  • Waarvoor heb je een laptop nodig? Hoofdzakelijk zal deze zijn voor autocad ( 2d en 3d ) maar ook voor de gewone dagelijkse dingen ( mail, muziek, film,…
  • Wat is mijn budget? Graag zo goedkoop mogelijk, maar ik heb al gehoord dat je gemakkelijk rond de 1000€ zit.
  • Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? Liefst geen lenovo. Ik dacht eerder aan hp of asus.
  • Heb ik al die nieuwe functies nodig? De functies van een gewone standard computer zijn denk ik wel goed
  • Welke schermgrootte heb ik in gedachten. 15 inch
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? Zeker een muis en een printer, externe harde schijf, en als de computer geen cd lezer heeft zou ik deze apart bijkopen
  • Heb ik nog overige specifieke wensen? Niet onmiddelijk
  • Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? – ik woon in belgië en heb niet onmiddellijk een specifieke webshop in gedachten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze 15,6 inch Asus laptop is zeker en vast een goede keus. Dit is al een redelijk high-end model met snelle Core i7 processor en 8 gigabyte (uitbreidbaar) RAM geheugen. Belangrijker is echter de videokaart: met een GT940M kan je prima allerlei grafische toepassingen verrichten en ook AutoCAD is geen enkel probleem.

 

Het beeldscherm heeft een Full HD resolutie en beschikt over een mooi IPS paneel: die zorgt ervoor dat de kijkhoeken uitstekend zijn en de kleurreproductie zeer goed. Een 1TB harde schijf is aanwezig. DVD lezer/brander is al aanwezig.

 

Wat betreft de randapparatuur, hoeveel bladzijden wil je ongeveer gaan printen op jaarbasis? Aan hoeveel opslagruimte had je gedacht? Mag het een simpele muis zijn of eerder een exemplaar met veel extra knopjes en opties? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de computer,

 

normaal print ik niet echt veel, eerder sporadisch eens. met een opslagruimte van 1T heb ik zeker genoeg ;). Voor de muis mag het een gewone zijn, bij autocad heb je enkel de scroll, links en recht nodig.

 

Dus bij deze computer zal ik zeker geen problemen hebben ( zoals ik nu bij mijn huidige heb dat hij soms blijft haperen of niet reageert en zeer traag opstart) ? ook niet als ik in 3D wil tekenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze computer ga je in AutoCAD zeker geen problemen ondervinden. ;) 

 

Als je niet veel gaat printen is een voordelig exemplaar de beste keuze, persoonlijk heb ik fijne ervaringen met deze Epson. Deze draadloze muis van Logitech heeft een normaal formaat en twee extra knopjes aan de zijkant. Er bestaan goedkopere muizen, maar die zijn erg compact en minder geschikt voor precisiewerk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4GB grafisch geheugen zal inderdaad wel helpen, maar het absoluut niet noodzakelijk om soepel met AutoCAD te werken. Bovendien vind je 4GB grafisch geheugen enkel maar in de dure gaminglaptops terug. 

 

Belangrijker is de hoeveelheid intern geheugen - niet het videogeheugen. De 8GB van de Asus is uitbreidbaar tot 16GB, in de toekomst zijn er dus upgrademogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.