Ga naar inhoud

Screensaver


Amonra

Aanbevolen berichten

Dat klopt want er staat nergens iets over animatie.

De kubus heb ik zelf gemaakt en het werkt normaal wel o.a in een e-mail.

keuze mogelijkheid voor de screensaver.Wat moet ik dan keizen ??

Geen

3D-Tekst

Bubbels

Foto's

GoogleSreenSaver

Leeg

Linten

Mistiek

PhotoGallery

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij Screensaver kiest voor Foto's, dan worden animated gifs niet afgespeeld. Het afspeelprogramma kan daar niet mee omgaan. Het zal dan altijd alleen het eerste plaatje tonen. Dus precies wat jij ziet. Daar is niets aan te doen.

 

Hoe moet het dan? Je kunt de reeds gemaakte fotokubus daar niet voor gebruiken. Dat bestand heeft de extensie .gif.

Je moet een echt screensaver bestand gaan maken. Je hebt vast al eens zo'n screensaver geprobeerd: Bubbles of Mystify of Ribbons. Dat zijn bewegende screensavers. Ze zijn opgeslagen in de map C: > Windows > System32, en ze hebben allemaal de extensie .scr.

 

Heel misschien is het mogelijk om van jouw .gif bestand een .scr bestand te maken, maar ik heb daar nog geen makkelijke en gratis manier voor gevonden.

 

Ik vond wel iets anders dat misschien het overwegen waard is: een programma waarmee je een screensaver bestand van een bewegende fotokubus kunt maken (al ziet die kubus er wat anders uit dan de jouwe). Geheel gratis: CubePhotoShow Free. Het programma is hier te downloaden: http://www.gphotoshow.com/cube-photo-show-free.htm#.VfazzJc0Exg

Klik op het diskettesymbool om het programma te downloaden. Het is een kleine download van minder dan 1 MB.

 

Na installatie van het programma heb je er 2 snelkoppelingen bij gekregen op je bureaublad:

1. Start CubePhotoShow. Wanneer je dubbelklikt op die snelkoppeling zal de screensaver direct starten. Hij gebruikt dan afbeeldingen uit deze 2 mappen: Public\Pictures en [jouw naam]\Mijn afbeeldingen. Maar jij wilt natuurlijk zelf bepalen welke afbeeldingen gebruikt worden voor de kubus...

2. Configure CubePhotoShow. En -de naam zegt het al- daarmee kun jij bepalen welke afbeeldingen gebruikt moeten worden voor de kubus. Normaal kies je 6 afbeeldingen, want een kubus heeft 6 kanten. Bij deze screensaver worden echter ook de binnenkanten van de wanden getoond, dus kun je eerst een map maken met 12 afbeeldingen die jij wilt gaan gebruiken voor die kubus.

Wanneer je dubbelklikt op Configure CubePhotoShow, dan zal het instellingenvenster voor Schermbeveiliging openen. Klik in dat scherm op Instellingen en dan kom je bij alle instelmogelijkheden van deze screensaver. Je haalt de vinkjes weg voor de aangegeven mappen en voegt zelf de gewenste map met de 12 foto's toe.

Je kunt daar nog veel meer instellen. Zo kun je zelfs muziek toevoegen.

De CubePhotoshow is na installatie meteen ingesteld als standaard screensaver, maar je kunt natuurlijk altijd nog voor een andere screensaver kiezen of voor Geen screensaver.

 

Normaal worden screensaver bestanden (.scr) opgeslagen in de map C:\Windows\System32. Deze CubePhotoShow screensaver wordt echter opgeslagen in de map C:\Windows, heb ik gemerkt:

 

55f6ba9fd53e8-CubePhotoShow.PNG

 

Wanneer je het programma weer zou willen verwijderen, dan vind je het in Programma's en onderdelen op een rare plaats terug, namelijk met de naam 1.0.0:

 

55f6be520a376-Programma__s_en_onderdelen

 

Je kunt het echter ook op een andere manier verwijderen. Ga daarvoor naar de map C:\Program Files (x86)\CubePhotoShow. Open die map en dubbelklik op unins000.exe.

 

55f6bec7668e0-CubePhotoShow_verwijderen.

 

Veel plezier ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij had zelf een map gemaakt waar de foto's in staan die je voor de kubus screensaver wilde gaan gebruiken. Prima!

In jouw tweede afbeelding zie ik echter dat die map niet meer gevonden kan worden door CubePhotoShow screensaver. Had jij die map intussen verplaatst of verwijderd? Dat mag niet, want dan kan het programma de afbeeldingen niet meer terugvinden. Die map moet dus altijd op dezelfde plaats blijven staan.

 

Aha, ik denk dat ik al zie wat er fout is gegaan:

Je had de foto's voor de kubus eerst hier opgeslagen: C:\Users\Ramon\Pictures\Tijdelijke Opslag\Scherm resol\Kubus

 

En ik denk dat jij die afbeeldingen nu in een andere map hebt staan, namelijk deze: C:\Users\Ramon\Pictures\Tijdelijke Opslag\Screensaver KUBUS.

Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.