Ga naar inhoud

SSD Flashgeheugen vs DRAM


ComputerDude

Aanbevolen berichten

PC maar één keer alle tien jaar gebruikt, heeft die eigenlijk wel een PC nodig ? ... :hmmmm:  :xd:

 

Hahaha idd :D  Is het misschien ook een optie - aangezien de prijs van een SSD - enkel het os op een ssd zetten en de bestanden (doc's, afbeeldingen, muziek op een hdd)?

 

Nog een vraagje... Ik heb er al over gelezen maar het is nog niet helemaal duidelijk. "Het verschil tussen MLC en SLC". Ik heb vernomen dat MLC meer dataopslag capaciteiten heeft, maar dat SLC beter/sneller is.

 

Alvast bedankt.

 

ComputerDude

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dan komen we terug bij de link die Passer in bericht #2 plaatste ... aanvullende info vind je eveneens hier.

 

Fabrikanten gaan tegenwoordig makkelijk tot 5 jaar garantie, op bepaalde modellen zelfs tot 10 jaar.

 

250 GB vind ik een mooi volume, tegenwoordig beginnen de prijzen van de 500 GB SSD's ook best mee te vallen ... zo koop je momenteel een Samsung 850 EVO 500 GB voor net geen €180.

 

In desktops wordt er meestal met de combinatie SSD (OS) en HDD (opslag van documenten, foto's, video, ...) gewerkt ... bij laptops heb je veelal niet de mogelijkheid om een tweede fysieke schijf in te bouwen, daarom is het belangrijk dat je de SSD niet te krap bemeten neemt.

 

Bij laptops wordt er soms ook wel eens een HDD Caddy ingebouwd: je "verliest" je CD/DVD-station, maar je wint er een inbouwruimte voor een extra HDD mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een laptop upgrade met een SSD is het inderdaad met een Samsung, ja ... nog nooit problemen mee gehad, de snelste SSD's op de markt en lange garantie: 5 jaar op de EVO's en 10 jaar op de PRO's ... in zeldzame gevallen vind je zelfs nieuwe laptops met een Samsung SSD, maar dan met een onderdeelnummer van de laptopfabrikant erop.

 

Bij een desktop ben je beperkt door de connecties op je moederbord: is een bepaalde connectie niet aanwezig, dan kan je er helaas ook geen gebruik van maken ... welke aansluitingen al dan niet aanwezig zijn, dat vind je dan weer terug in de handleiding van het moederbord.

 

Neem hier eens een kijkje voor de mogelijke theoretische maximum snelheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.