Ga naar inhoud

clovis

Aanbevolen berichten

merk MSI CR 650

origineel was dit een windows 7 64 x,nadien heb ik er windows xp op geinstalleerd en nadien terug windows 7,daarna verkocht aan mijn gebuur voor een prikje.

gebuur vond dat de pc te traag was en ik probeerde windows 7 te herinstalleren ( sedert gisteren),ja ik zeg probeerde omdat alles verkeerd loopt.

ik ontvang geen updates en dat is heel waarschijnlijk te wijten dat internet explorer onder xp draait :-(

en ik kan het maar niet veranderen :-( :-( :-(

alles heb ik al uit geprobeerd om toch te kunnen updates te ontvangen,maar werkelijk niks helpt !!!!!

somminge programmas draaien onder windows 7 en sommige onder xp,toch wordt mijn pc herkent als een windows 7.

graag,heel graag hulp !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

merkwaardig verhaal....

start de pc op met de w7-dvd

doorloop de wizzard en kies voor een schone install. 

zodra je bij het scherm komt waar je de partitie kan kiezen, kies je schijfopties en formatteer je de boel.

daarna laat je windows installeren op de partitie van je keuze.

door deze handelwijze bestaat het niet dat xp nog actief kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kan maar 1 besturingssysteem op je computer staan of je zou een dual boot installatie moeten uitvoeren.

Zelfs als je Windows 7 en Xp in dual boot geïnstalleerd hebt kan het niet dat software zomaar gaat kiezen in welk besturingssysteem het gaat werken.

Wat jij laat zien in vorig bericht heeft niks met een eerdere installatie van XP te maken maar het gaat over de compatibiliteitsmodus.

Wil je software installeren die enkel werkt tot Windows XP bijvoorbeeld kan je in Windows 7 proberen via de compatibiliteitsmodus die software toch te laten werken.

Die Windows 7 die je probeert te installeren waar heb je die vandaan?

Is Windows 7 geactiveerd?

Als je geen updates ontvangt zal je een foutmelding krijgen neem ik aan, welke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok ik heb het nu op een andere schijf geprobeerd (gisteren laat ),het blijft hetzelfde...voordat ik naar bed ging,moest hij een 80tal updates installeren...daags nadien resultaat : updates installeren mislukt.

vandaag om 15u49 is hij nog altijd bezig aan het zoeken ( is nogal hé 1 uur).bij internet explorer staat er iets vreemds,bij programmacompabilteit staat windows 95 !!!!klopt toch niet,vandaar dat ik denk dat hij geen updates installeert omdat de pc waarschijnlijk ermee rekening houd dat ik een windows xp heb.

denk je niet dat dit het probleem is?

post-26865-0-67641500-1443624363_thumb.p

post-26865-0-64413600-1443624397_thumb.p

post-26865-0-91550100-1443624419.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de compatibiliteitsmodus hebben we het al gehad, niks mis mee en houd geen verband met het downloaden en installeren van Updates.

Afbeelding 2 uit bericht 7 toont dat de installatie van de updates voorbereid wordt. Dus daar is al absoluut niks mis mee.

Indien updates mislukken krijg je een foutcode, welke?

Voer ook onderstaande uit.

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn updates beschikbaar.er waren er een 8 tal laatst...het wordt inderdaad voorbereid,maar man...LANG dat dit duurt,heb 80 minuten gewacht ,en toen heb ik maar afgesloten hoor.

ik zal morgen kijken om speccy te installeren,omdat ik nu bezig ben aan een externe schijf te analyseren op verloren bestanden ( duurt makkelijk 8 a 12 uren).

aangepast door clovis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.