Ga naar inhoud

hoe aantal cijfers achter de komma aanpassen van een cel vanuit het werkblad zelf?


Petrusjaja

Aanbevolen berichten

Bij dit bericht zit een meting van twee weerstanden met een 5 3/4 digit DMM. Dat is iets  ingewikkelder nog, omdat een 5 3/4 DMM 5 digits heeft plus eentje die niet boven de 3 gaat, dit soort DMM's heeft dus altijd bereiken die met een 3 beginnen. dus 30 ohm, 300 ohm, 3000 ohm. Maar dat doet verder niet af aan het probleem dat ik schetste

post-33492-0-42748500-1443209054_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die technische uitleg is wel aardig, maar brengt mij (en ik vrees ook andere lezers) niet verder bij het beantwoorden van de vraag.

Reageer op de vragen en antwoorden a.u.b. !

Plongske vroeg wat er mis is met de celeigenschappen instellen op 0,0000 .

Jij antwoordde: "daar zet excel dan een 0 bij en dat zal ik zien als 12,345" .

Dat is niet juist, als de celeigenschappen staan ingesteld op 4 decimalen, dan blijft dat in Excel 12,345 .

dze vraag blijft dan ook waj je precies wenst.

Zoals ik het nu begrijp moet er als resultaat altijd een waarde komen die uit 5 cijfers bestaat. Dat houdt dan in dat als de oorspronkelijke waarde minder dan 5 cijfers bevat, dat er dan nullen moeten worden toegevoegd. Is dat een juiste veronderstelling?

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.