Ga naar inhoud

tabel met klantengegevens automatisch overzetten naar aparte klankenfiches


stavros

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik heb een tabel in mekaar geknutseld met daarin de leads die binnenkomen. 

Nu wil ik de gegevens uit die tabel (per klant) overzetten naar een aparte klantenfiche. 

Ik heb klantenfiche 1 gemaakt en die gekopieerd en die heb ik 2 genoemd.

Hoe kan ik dit maken dat de gegevens uit de tabel automatisch overgezet naar klantenfiches?

Ik heb nu één klankenfiche gemaakt en zo elke keer de cel in de klankenfiche geselecteerd en dan toegewezen welke informatie daar moet inkomen. 
Maar mijn tabel bevat misschien 100 leads er maand. Daar ik geen zin heb om dit voor 100 klantenfiches te doen, is mijn vraag of dit ook geautomatiseerd kan gebeuren. 

Ik heb de tabel bijgevoegd.

 

Dank bij voorbaat voor jullie hulp.

 

Stavros

 

 

PCHelpforum Leads .xlsm

aangepast door stavros
Link naar reactie
Delen op andere sites

popipipo,  bedankt voor je antwoord.

 

Ik snap niet helemaal wat je gedaan hebt.

Mijn uitleg was misschien ook niet helemaal duidelijk.

Het is de bedoeling dat ik in blad "leads" de gegevens invul, en dat die dan daaruit overgezet worden naar blad 1,2,3 enz. 
Natuurlijk zal ik dan 30 bladen moeten maken, maar ik heb weinig zin om bij al die bladen elk vakje te gaan selecteren en door te verwijzen. Snap je wat ik bedoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet dat je voor rij 2 in het blad "Leads" twee bladen aanmaakt, het waarom daarvan maak je niet duidelijk.

In het blad "Leads" heeft kolom A de naam "Nr" en kolom D ook, terwijl het om verschillende nrs. gaat. Je moet geen twee dezelfde namen gebruiken als het om verschillende zaken gaat.

In het blad "Leads" zijn in rij 1 minder gegevens opgenomen dan er in de klantenfiche staan, niet duidelijk is of dat ook de bedoeling is.

 

Wil je het maken van fiches automatiseren, dan kan dat het best met een macro waarbij je voor elke rij  in het blad "Leads" (vanaf rij 2) een werkblad aanmaakt  en de gegevens vanuit die rij naar dat nieuwe blad kopieert. De vaste gegevens in elk blad (Naam, straat, enz.) zou je uit een blad kunnen halen dat ongewijzijgd blijft en waarin je die vaste gegevens vastlegt. Dat blad kun je voor elke rij in het blad "Leads" kopiëren waarna je dan de  variabele gegevens uit rij 2 en volgende uit blad "Leads" toevoegt. Rijen en kolommen doorlopen kan met een "for-next"-lus, een "do while-", "do until-", of "while-wend"-opdracht.

Bovenstaande manier is 1 van de oplossingsmogelijkheden. Het is "even" werk, maar dan heb je ook wat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

alpha, bedankt voor je antwoord.

 

Kleine verduidelijking... De "Nr" in kolom D is de huisnummer van het adres. De "Nr" in kolom A en J zijn dus de nummers van de lijnen (dit om de lijn te kunnen volgen als blad "leads afgedrukt wordt.)

 

Alpha, voel je je geroepen om dit ook effectief uit te werken?(eventueel tegen betaling) Want ik ben niet helemaal mee in je verhaal. Misschien wel mee, maar hoe ik dit in de praktijk moet brengen ben ik helemaal niet mee. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar die nummering voor staat, dat had ik wel begrepen. Ik wilde er alleen mee zeggen dat als je gaat programmeren (hier in vba, maar het geldt voor om het even welke taal), dat je niet twee keer dezelfde naam (Nr.) moet gebruiken voor verschillende gegevens.

Wat mijn tweede opmerking betreft: in jouw bladen 1 en 2 staan 24 cellen om ingevuld te worden, terwijl er in het blad Leads maar 20 staan (kolommen A t/m T). Als je dat zo wil dan is dat prima, maar het moet vooraf wel bekend zijn.

Verder is het mij niet duidelijk of je met het maken van twee dezelfde bladen (1 en 2) wil aangeven dat voor elke rij in het blad "Leads" twee (dezelfde) bladen moeten worden aangemaakt of per rij slechts 1.

In mijn bericht hierboven heb ik willen aangeven hoe een mogelijke oplossing aangepakt kan worden, maar daar ben ik kennelijk niet goed in geslaagd. Ik zit niet om werk verlegen, maar ik wil je eventueel wel verder helpen. Als je dat wil, stuur dan een privébericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ Stavros & Alpha,

 

Gezien het karakter van de vraag en de mogelijke oplossing, stellen we voor dat jullie via "persoonlijke berichten" de afspraak maken hoe jullie dit probleem willen aanpakken. Deze "job" via ons "open forum" uitvoeren heeft geen enkele meerwaarde voor andere forumgebruikers in het heden of de toekomst, daar is de vraag immers té specifiek voor. Mochten jullie nog geen afspraken gemaakt hebben, dan hebben we er geen enkel probleem mee dat jullie dit onderling regelen. Uiteraard is PCH dan geen partij meer in het verhaal en dragen wij geen enkele verantwoordelijkheid voor de afloop ervan. Wij wensen jullie veel succes met de oplossing ... en laat even weten wanneer het probleem is opgelost. Dan kunnen we dit topic hier afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.