Ga naar inhoud

Logo maken


driesten

Aanbevolen berichten

Voor het ontwerpen van logo's maak je best gebruik van vector grafische programma's zoals CorelDRAW of Adobe Illustrator.

In jouw geval zal het blijkbaar maar voor éénmalig gebruik zijn en de leercurve is vrij hoog. Je kan natuurlijk een testversie downloaden en kijken of je hiermee overweg kunt.

 

Vector freeware is er ook wel: inkscape

aangepast door Eggy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik een ontwerp kunnen maken in Paint.
Ik ben zeer tevreden over mijn resultaat.
Alleen ontbreekt er nog wat fine tuning.

Letters in 3D, schaduweffecten,...

Nu is het inderdaad zo dat ik eenmalig een logo wens te maken en liever geen dergelijk programma installeer of aankoop.

Kan er met paint nog iets extras gedaan worden?

 

MVG en alvast bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het ontwerpen van logo's maak je best gebruik van vector grafische programma's ...)

En Paint is nu geen vectorprogramma, maar wel een bitmapeditor - maar ik vermoed dat je het onderscheid tussen beide niet kent;

 

Het aanbrengen van letters in 3D, schaduweffecten is in een bitmapbewerker een moeilijke (= vraagt véél werk en véél ondervinding) opgave,

in een vectorprogramma is het met enkele muisklikken te doen - alleen: je moet het programma kennen natuurlijk (en da's niet zo simpel)

 

Zelf zou ik in zo'n bitmapbewerker niet aan beginnen.

 

Afhankelijk van wat jij in dit geval als eisen/verwachtingen aan je logo stelt is het maken van een logo voor iemand die van grafische bewerking geen kaas gegeten heeft, een heel moeilijke opgave.

't Is dus niet van: ik ga even een logootje maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.