Ga naar inhoud

automatiseren gegevens kopiëren


RenéP

Aanbevolen berichten

Ik wil (financiële) gegevens kopiëren  naar een tabel met als velden o.a. : H1 (...H12) en V1(...V12). H staat voor Huidig (maanden van het huidige jaar) en V staat voor Vorig (maanden van het vorige jaar). De Huidige gegevens komen van een qryGrootboek. Na 31 december moeten de Hvelden naar de Vvelden worden overgebracht en de Hvelden op 0,00 worden gezet.

De uiteindelijke bedoeling is om een rapport te genereren waarin  de inkomsten en de uitgaven van het Vorige Jaar vergeleken worden met die van het Huidige Jaar (of omgekeerd) en hieruit de toename of afname te berekenen.

Wie heeft er de nodige ideeën?

P.s. In een grijs verleden werkte ik met dBaseIII+. De huidige computers kunnen dit programma niet meer aan. (Oeps, ik bedoel natuurlijk het omgekeerde: dBaseIII+ heeft bij de nieuwe computers niets meer in te brengen!)

 

Groet, RenéP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In de tabel Rekeningen heb ik bijv. de rekening Onkosten en de rekening Ontvangsten. De transacties voer ik in in de tabel Boekingen. Dat gebeurt via een formulier, gebaseerd op de query Boekingen (Een join tussen tabel Rekeningen en tabel Boekingen.) Dit formulier kent ook een veld: Periode, dat automatisch wordt ingevuld met het maandnummer van de transactiedatum.

Nu wil ik de transacties die in de tabel Boekingen zijn opgeslagen kopiëren (of overbrengen?) naar een tabel Grootboek met als veldnamen:

1: Rekeningnummer; 2: Datum (jaar); 3: Hvlag; 4:Vvlag; 5 t/m 16: H1 t/m H12; 17 t/m 29: V1 t/m V12.

De velden 3 en 4 (de vlaggen) zijn bedoeld om te gebruiken ter voorkoming van fouten bij het opslaan van de gegevens uit de tabel Boekingen. Op het einde van het jaar (in elk geval ná 31 december en vóór de nieuwe boekingen van het nieuwe jaar) moeten de

H velden overgebracht worden naar de V velden en de H velden vervolgens op 0  worden gezet. 

 

Graag advies.

 

RenéP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag René,

Relaties liggen er nauwelijks in je database maar  je tabellen en formulieren zijn super netjes.

Rekeningnummer zou ik niet als numeriek bewaren en zeker niet als een dubbele precisie maar als tekst.

 

Waarom zitten Grootboek en grootboektwee niet in één tabel?

 

Welke velden van tblBoekingen moeten overgebracht worden naar welke velden in tblGrootboektwee?

Wees wat geduldig met me want ik weet niet eens wat een grootboek is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.