Ga naar inhoud

schone installatie uitvoeren van windows 10


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo, in een vorig onderwerp heb ik windows 10 gedownload en verliep alles vrij vlot, het rare is dat windows 10 zichzelf nog eens gedownload heeft terwijl er al windows 10 opstond, bij het opstarten dat nu zowat vier minuten duurt krijg ik blijkbaar eerst het opstartscherm van vroeger windows 8.1 en dan pas het opstartscherm windows 10, om die reden zou ik alles eens van mijn laptop willen verwijderen en er zelf een volledig nieuwe versie windows 10 opzetten, kan iemand mij helpen met de juiste werkmethode ? Ik zal uiteraard eerst nog eens een back up maken van persoonlijke gegevens zoals dokumenten ed

 

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je bedoelt foto's van af het opstarten zelf ? Zal fototoestel er dan eens bijhalen, screenshots via printscreen kan ik maar maken als computer volledig opgestart is hé, eigenlijk gebeurt er het volgende in woorden, laptop wordt aangezet, eventjes toshiba start scherm met enter boot mogelijkheid, dan zwart scherm met  windows embleem in het midden, rond draaiend cirkeltje, toets num lock lichtop, daarna dooft lichtje num lock toets en gaat hij terug naar scherm met blauw windows icoon in het midden, toets num lock licht terug op, vervolgens grijs scherm met rondraaiend cirkeltje in het midden, vermelding een ogenblik geduld en dan pas het startscherm windows 10 met windows embleem meer rechts en uh ja zo uitstralend (dus windows 10), op mijn andere laptop kom ik rechtstreeks op dit scherm uit (en veel sneller) zonder voorgaande handelingen, wat deze laptop ook doet is bij het afsluiten dus ook rondraaiend cirkeltje afsluiten, dan schermflikkering en terug ronddraaiend cirkeltje afsluiten, vroeger kon ik bij afsluiten onmiddelijk deksel toedoen, nu niet, moet een tijdje wachten, gaat anders gewoon terug in slaapstand

Link naar reactie
Delen op andere sites

het startscherm windows 10 met windows embleem meer rechts en uh ja zo uitstralend (dus windows 10), op mijn andere laptop kom ik rechtstreeks op dit scherm uit (en veel sneller) zonder voorgaande handelingen, wat deze laptop ook doet is bij het afsluiten dus ook rondraaiend cirkeltje afsluiten, dan schermflikkering en terug ronddraaiend cirkeltje afsluiten, vroeger kon ik bij afsluiten onmiddelijk deksel toedoen, nu niet, moet een tijdje wachten, gaat anders gewoon terug in slaapstand

 

 

 bij het opstarten dat nu zowat vier minuten duurt krijg ik blijkbaar eerst het opstartscherm van vroeger windows 8.1 en dan pas het opstartscherm windows 10

 

 

Heb ik jouw eerste bericht verkeerd begrepen? In bericht 1 wordt vermeld dat je eerst het opstartscherm van vroeger W8.1 krijgt en dan pas Windows 10.

Daarom vroeg ik dus van een foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sorry, ikzelf heb me verkeerd uitgedrukt, ik krijg niet echt het startscherm van windows 8.1 te zien maar wel bij het opstarten opstartprocedure ervan of zoiets, op mijn andere laptop krijg ik onmiddelijk het windows 10 logo   te zien terwijl bij deze eerst het het windows logo in het midden van het scherm verschijnt tot tweemaal toe om dan nadien pas het windows 10 logo te zien met eventjes geduld en dan het startscherm windows 10, zie bijlagen, volgorde gebeurt vanaf pc060032 jpg tot ........38jpg, op andere laptop zie ik dus wel het eerste scherm met toshiba enz (uiteraard) maar dan onmiddelijk pc060037 met evntjes geduld, starttijd duurt dus heel wat minder lang

post-6732-0-49221600-1449423914_thumb.jp

post-6732-0-89030700-1449423980_thumb.jp

post-6732-0-38058800-1449424021_thumb.jp

post-6732-0-22800400-1449424052_thumb.jp

post-6732-0-89216500-1449424077_thumb.jp

post-6732-0-00155100-1449424100_thumb.jp

post-6732-0-23324800-1449424124_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.