Ga naar inhoud

schone installatie uitvoeren van windows 10


Gast

Aanbevolen berichten

Goh, ik denk van wel, upgrade naar windows 10 is gebeurt als windows 8.1 er al op stond gedurende geruime tijd, heb toch bevestiging gekregen dat hij compatibel was voor windows 10, ik vermoed ook dat anders de computerhertsteller dit niet zou voorstellen, ik zal de komende dagen alles back uppen van persoonlijke gegevens en hem bij computerhersteller binnendoen, ik hou je op de hoogte als ik hem terug krijg van hersteller, kan wel een tijdje duren, is daar zeer druk, heeft hier in de streek zeer goede naam en faam, mijn persoonlijke kennis is voor deze handeling toch nog wat te beperkt vrees ik, mag ik je wel oprecht bedanken voor de aangeboden hulp, heb weeral wat bijgeleerd

 

Met vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Tja, ik ga de poging toch eens wagen, uiteindelijk komt dit wel uit na voornoemde installaties, ik meen wel begrepen te hebben van hersteller dat laptop eerst terug naar fabrieksinstellingen (oorspronkelijk stond er windows 7 op zoals gezegd) zal gebracht worden, en dan  windows 10 terug downloaden, ik heb vandaag hier en daar nog wat opgezocht en twijfel alleen nog een beetje of ikzelf niet terug naar de fabrieksinstellingen kan gaan, met de gevonden informatie is het me alleen niet zo duidelijk, ik heb zoals gezegd recovery schijven van deze laptop van toshiba, weet jij hierover meer over, soms lijkt het er ook op dat bij toshiba een herstelpartite aanwezig is oplap zelf :hmmmm: , anders overweg ik hersteller te vragen om eens mee te mogen zien (eventueel bij mij thuis) hoe hij dit doet, heb ik dat dan ook weer bijgeleerd, vind het echt wel interessant om dit zelf te leren voor eventueel volgende keer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef het volledig model en modelnummer door van je toshiba laptop en maak ook een printscreen van schijfbeheer en plaats die afbeelding in je volgend bericht.

 

Schijfbeheer bereik je snel via de Windows + X sneltoets, in het menu dat dan verschijnt klik je op schijfbeheer.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toshiba Satellite C855-19J

 

Part No   PSKC8E-06J00QBT

 

Serial No   4C433704R

 

 

 

 

herstelpartite lijkt aanwezig, heb dus ook zoals eerder vermeld toshiba recovery schijven voor deze pc

 

 

toshiba scherm verschijnt wel snel bij opstarten   heb amper de tijd om een F toets in te drukkken of moet het met de o toets ?  En of wat met die recovery schijven ?

post-6732-0-52129400-1449862574_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je de laptop terug zet naar fabrieksinstellingen vanaf de verborgen partitie of via de aangemaakte herstelschijven lees je in deze handleiding vanaf blz. 4.18.

 

Zorg eerst dat alle persoonlijke bestanden veilig gesteld zijn.

 

Als de laptop terug gezet is naar fabrieksinstellingen dien je wel nog alle achteraf geïnstalleerde software en eigen bestanden te herinstalleren.

Ook dien je een hele reeks Windows Updates te installeren en als je Windows 10 er terug op wil..... die zit er op een gegeven moment ook tussen :xd: . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die handleiding heb ik ook, had ze al afgedrukt, maar als ik op de F8 toets druk bij het opstarten gebeurt er ofwel niks, ofwel  een geluid maar geen verdere instructies op beeldscherm, kan ik dan ook teruggaan naar fabrieksherstel via zie screenshot, of is er nog een eenvoudigere manier ? Of kan ik gewoon via die herstelschijven in de laptop te steken naar fabrieksherstel gaan, uiteindelijk geloof ik er toch in dat het probleem opgelost geraakt op deze manier en dat deze laptop wel geschikt is om zonder problemen in windows 10 te werken :P, anders moet ik naar psychiater voor behandeling dwangneurose :D 

post-6732-0-31364400-1449913147_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijkomende info, toets F12 reageert wel bij opstart, herstel cd's (3) waarvan eerste dan al in optisch station gestoken te hebben en daarna de twee volgende ? Maar welke optie dan aanvinken bij openen menu in F12, pffff, weet niet of mijn technische kennis zover reikt, bij opstart laptop wordt bij het toshiba startscherm trouwens enkel maar toets F1 en F12 vermeld (F12 voor bootmenu en F1 voor set up)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal de bebruiksaanwijzing nog eens goed doorlopen, maar een deel van mijn vraag was of het bijgeleverde screenshot dat ik mee gestuurd of ik op deze manier ook naar fabrieksinstellingen terug kan gaan, is dan toch veel eenvoudiger ? Zal het nog eens mee sturen

post-6732-0-09461100-1449939143_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.