Ga naar inhoud

schone installatie uitvoeren van windows 10


Gast

Aanbevolen berichten

Op welke manier is Windows 10 op je laptop terecht gekomen via een Upgrade of zuivere installatie?

 

De schermen tijdens opstart zijn eigenlijk normaal, behalve dat het op jouw laptop dus langer duurt voor Windows opstart.

 

Is er misschien een vertraging van opstarten door o.a. roboform? Ik zie ook dat je soluto op je laptop staan hebt, had je die al eerdere in gebruik of pas sinds je laptop langzamer werkt?

 

Je mag ook onderstaande uitvoeren.

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (download begint automatisch na een vijftal seconden ! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

55d598872d33f-CrystalDiskInfo.jpg

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

windows 10 is de eerste maal gedaan via media creation tool van windows zelf, dus geforceerd, wel geen zuivere installatie, dus met behoud van bestanden enz., er waren al problemen om windows 10 op de gewone manier te downloaden, zie mijn vorige topic op uw forum ivm windows 10 update, roboform en soluto hebben er altijd opgestaan, enkele weken geleden is er echter nog eens windows 10 opgezet via het gewone kanaal blijkbaar, dus via windows update, in bijlage schermafdruk van schijf, schijf wordt echter ook in het oog gehouden door programma van toshiba zelf en zou normaal melding moeten geven indien er problemen zijn, ik begrijp eigenlijk nog altijd niet waarom er op mijn tweede laptop niet het eerste windows logo en eventjes geduld of zo verschijnt tot tweemaal toe ( en dit is hetgene wat nu langer duurt, tussen de 1 a 2 minuten) maar recht eventjes geduld en dan het windows 10 logo zoals op mijn tweede, gebeurde voordien ook niet met deze, er worden dus op de ene meerdere stappen uitgevoerd om tot deze fase van opstarten te komen, vandaar mijn vraag of ik dit probleem niet zou kunnen oplossen door terug een zuivere versie van Windows 10 er op te zetten, het is natuurlijk wel zo dat het maar kwestie van een paar minuten is bij het opstarten, voor de rest werkt hij normaal, op beide laptops staan ongeveer dezelfde programma's, deze met het zogezegd probleem start dus merkelijk trager op dan voordien (dus na de tweede versie van windows 10 terwijl windows 10 er al op stond

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkele weken geleden is er echter nog eens windows 10 opgezet via het gewone kanaal blijkbaar, dus via windows update,deze met het zogezegd probleem start dus merkelijk trager op dan voordien (dus na de tweede versie van windows 10 terwijl windows 10 er al op stond

 

 

Windows 10 is niet 2 maal geïnstalleerd maar in november is er een Update geweest van Windows 10 en meerbepaald naar versie 1511, zie ook deze link.

 

Je beschikt over een Windows 10 Pro versie, indien het probleem zich voor de November Update nog niet voor deed zou je terug kunnen keren naar de vorige versie.

In de Pro versie kan je Updates nog handmatig uitvoeren, best voer je dan die update niet meer uit na het terug keren naar de vorige versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oei, oké, gesnapt, was dan wel grote update, heeft bij mij bijna evenlang geduurd als zeg maar echte installatie windows 10, toch nog een screenshot bijgevoegd want blijkbaar is er weer een probleem met een update

post-6732-0-70152400-1449603755_thumb.pn

post-6732-0-01542100-1449603803_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb daarnet nog eens naar soluto gekeken, in programma was windows update disabled, instelling die blijkbaar automatisch ingesteld wordt, heb soluto verwijdert, heeft dan meerdere updates binnengehaald, laatste waar we het over hadden is wel weer mislukt, zal dit trachten op te lossen met uw link, bij het herstarten van laptop na updates verschenen nog wel die twee windows embleempjes maar waren vrij snel weg om daarna ook vrij vlug windows embleem 10 te zien zoals op andere laptop, zal soluto maar definitief verwijdert houden, beste oplossing ? Blijft wel raar dat andere laptop heel wat minder moeite heeft met voornoemde problematiek, het is wel zo dat die de update naar windows 10 gekregen heeft via het gewone kanaal, was ook niet geblokkeerd geraakt, bij deze heb ik het moeten doen via media creation tool zoals je weet omdat update iedere keer mislukte (zie een van de vorige topics), zijn nochthans beide van het merk toshiba met zowat dezelfde programma's erop, kan dat nu zo een verschil geven tussen die twee laptops ? Ik denk dat ik onderussen mijn les geleerd heb ivm met programma's die het opstarten bevorderen of boottime inkorten, had hiervoor ook geen goede ervaringen met system mechanic, of kennen jullie soms een degelijk programma om opstarttijd zo kort mogelijk te houden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf gebruik geen speciale software om een computer sneller laten op te starten.

Wil je sneller opstarten kijk dan eens welke software samen met Windows opstart en schakel die indien niet nodig uit bij opstarten.

 

Ga eens naar start en typ in het zoekvenster taakbeheer en klik erop.

Dan ga je in het volgende venster naar het tabblad opstarten, schakel daar de software die voor jouw niet mee hoeft op te starten.

 

Ook kan malware er voor zorgen dat je computer trager wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb taakbeheer tabblad opstarten geraadpleegd maar er wordt bitterweinig direct opgestart, ook totale virusscan gedaan door norton, niks gevonden, hitman pro idem, heb computerhersteller geraadpleegd waar mijn laptops aangekocht zijn, duurt inderdaad te lang voordat laptop opstart gezien intel core 5 processor, doet voorstel om schone installatie terug van windows 7 te doen (stond oorspronkelijk op deze laptop), en daarna windows 10 terug installeren, probleem zou dan opgelost moeten zijn, rest voor mezelf de vraag, waag ik mezlf aan deze operatie, back ups van mijn gegevens is geen probleem, kan ik zelf, heb ook herstelschijven van deze laptop van toshiba zelf, maar welke stappen moet ik dan eigenlijk ondernemen om dit proces op te starten, zou het wel graag leren maar ben aan het twijfelen :winked:, hebben jullie duidelijke gebruiksaanwijzing hiervoor of toch maar beter aan computerexpert overlaten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.