Ga naar inhoud

Windows 10 verandert mijn instellingen na update


supernikje

Aanbevolen berichten

In het verleden maakte in een topic aan omdat mijn nieuwe PC, draaiende op windows 10, niet afsloot zoals het moest.

Dit lostte ik op door in energiebeheer het vakje "snel opstarten" uit te vinken.

 

Nu kreeg ik al een paar dagen meldingen dat de updates van windows 10 niet konden geïnstalleerd worden zonder mijn pc opnieuw op te starten.

Ik liet het even zo maar vandaag liet ik deze updates dus maar toe ; met windows xp moest ik vroeger toch ook steeds de laatste updates laten installeren om mijn pc veilig te houden, dacht ik.

 

Het duurde een tijdje voordat alles geupdate was en daarna merkte ik dat na het afsluiten mijn pc terug in slaapstand stond!

Dus zoals bij het begin ; een muisklik was voldoende om de pc terug op te starten.

Wat ik vervelend vind + niet goed voor mijn pc want helemaal afsluiten werkt dan gewoonweg niet.

Ik ben dan opnieuw gaan kijken naar de instellingen van energiebeheer, en ja hoor...: snel opstarten stond weer aangevinkt :angry:

 

Dat kan toch gewoon niet dat er zomaar instellingen gewijzigd worden aan mijn pc tijdens het updaten?

Het updaten is toch nodig vermoed ik?

Ik krijg zo het gevoel dat niet ik maar Windows beslist hoe mijn pc moet draaien :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is tijdens de update misschien de November upgrade naar Windows 10 versie 1511 uitgevoerd? Dan kan het zijn dat bepaalde instellingen terug aangepast moeten worden.

Bij andere Updates worden de instellingen zomaar niet aangepast.

Geen idee, dat kan aangezien de datum.

Is dat een andere versie van windows 10? Of hoe komt het dan dat er instellingen veranderd zijn?

Is er een manier van na te kijken welke instellingen er nog allemaal veranderd zijn?

Op deze kwam ik nu toevallig uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles ( wat Microsoft er van kwijt wil  :xd: ) over versie 1511 lees je hier. Er wordt zelfs beweert dat de instellingen niet veranderen. 

Bedankt voor de link Clarkie.

Zo heb ik gelezen dat ik via instellingen-systeem-info kon nakijken welke versie ik gebruik, en inderdaad het is die 1511.

Eigenlijk heb ik veel zin om het automatisch updaten van Window uit te schakelen, maar is dat wel een goed idee (kwestie van veiligheid)?

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er Windows Update mee tegen houden, dus toch handig.

Want het is door het installeren van een nieuwe build versie dat er instellingen kunnen veranderen.

 

En zelf heb ik ook W10 op 1 computer staan en bij het uitvoeren van gewone updates veranderen er geen instellingen en die worden ook niet zomaar aangepast door W10 te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.