Ga naar inhoud

Vertraging touchpad + vertraging aanmeldingsscherm


Thijsheefthulpnodig

Aanbevolen berichten

Na update van hp dv7 pavilion (6b21sm)

 

Probleem 1

 

Er zit een vertraging van +- 2 seconden op de touchpad op elke actie die ik uitvoer. Met ander woorden als ik knip, plak, typ, iets opzoek, ... zit de cursor vast en moet 2 seconden gewacht worden vooralleer de touchpad (muis) werkt. Dit probleem treedt niet op bij het gebruik van een externe muis

 

Probleem 2

 

Wanneer de laptop (die actief is) wordt geopend, kwam vroeger onmiddelijk het aanmeldingsscherm. Echter blijft het scherm nu zeker 3 minuten zwart vooralleer het aanmeldscherm verschijnt. Dit gebeurt telkens bij het openen van de pc nam he te hebben toegedaan (niet afgesloten).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

 

 

Probleem 2

 

Wanneer de laptop (die actief is) wordt geopend, kwam vroeger onmiddelijk het aanmeldingsscherm. Echter blijft het scherm nu zeker 3 minuten zwart vooralleer het aanmeldscherm verschijnt. Dit gebeurt telkens bij het openen van de pc nam he te hebben toegedaan (niet afgesloten).

 

Een laptop die je "dichtklapt" is voor mij toch niet actief meer. Je geeft zelf aan dat er bovendien ook een aanmeldscherm komt.

 

Hoe staan bij jouw de instellingen bij energiebeheer?

 

Voer onderstaande eens uit.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Actief is misschien niet het juiste woord. Ik bedoel dat ik hem gewoon dichtklap, maar hem niet aflsuit (via start).

Als ik dus mijn laptop terug open, blijft het scherm 2 minuten zwart. Nadien komt mijn naam erop (aanmeldingsscherm) waar ik op klik en de pc terug funcitoneert als normaal.

 

Met betrekking tot energiebeheer:

 

slaapstand(batterij) : nooit

slaapstand(netstroom): nooit

 

scherm uitschakelen(batterij): na 10 min

scherm uitschakelen(netstroom): na 5 uur

 

extra instellingen: hoge prestaties (HP)

 

De file kunt u hier terugvinden

http://speccy.piriform.com/results/SMFFt5Ptkxp2JUv6MKG1cqn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets wat bij mij direct aangepast wordt is die slaapstand, screensaver, het uitschakelen van de harde schijf, scherm uitschakelen...... voor mij allemaal niet nodig en leid nog al eens tot problemen.

In het logje zie ik ook dat de harde schijf uitgeschakeld wordt na 20 minuten.

Verander die instellingen eens naar NOOIT, wat levert dat op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.