Ga naar inhoud

Trage PC na Update


Aanbevolen berichten

Vanaf Welke Windows versie heb je de Upgrade naar Windows 10 uitgevoerd?

 

Heb je in de vorige versie gebruik gemaakt van een startmenu zoals  Classic Shell of start8? Die mag je dan alvast verwijderen. Probeer dan of de startknop terug werkt.

 

Via deze link tref je nog een aantal mogelijke oplossingen aan wat betreft de startknop.

 

 

Wat betreft de zoekfunctie......kan je daar wel een zoekopdracht in typen maar krijg je geen resultaat? Wacht je ook lang genoeg op het resultaat? Want er volgt eerst een indexering en die kan best wel even duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de toolopruiming gedaan! Heb gezocht naar dergelijke programma's maar niets gevonden en dus niets verwijderd. 

Wanneer ik op de windowsknop of de zoekfunctie klik, verschijnt het 'laad'icoontje eventjes en gebeurt er verder niets. Alsook de pictogrammen rechtsonder kan ik niet gebruiken. Het enige dat werkt om bvb iets te wijzigen, bvb volume, is rechterklikken en volumemixer openen. Heel erg frustrerend.

 

Na even googlen ben ik wel nog mensen met die probleem tegengekomen. Ik heb trouwens geupdate van W7. 

 

Alvast bedankt

 

 

Edit: ik probeer nu even de oplossingen doorgestuurd via jouw link ;)

aangepast door Goldenswipe
Link naar reactie
Delen op andere sites

 buiten de clean herinstall dan... 

 

Dan vrees ik dat bovenstaande de beste optie wordt.

 

Op welke manier heb je die upgrade uitgevoerd? Via Windows Update of via een installatiemedium?

 

Indien een merk computer vermeld dan merk, model en modelnummer in je volgend bericht.

 

Voer ook onderstaande uit.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://speccy.piriform.com/results/XpH7gPuPYvubaXcErvLiq0m

 

Ziezo, hierbij mijn speccy logje.

 

Ik heb mijn pc zelf in elkaar gestoken, enkele jaren geleden mits hardwaresuggesties van deze site ;)  Het is dus geen merk.

 

De update heb ik denk ik gedaan via Windows update, enfin, dat schermpje dat altijd de suggestie geeft om naar Windows 10 te upgraden. 

 

Bedankt voor de respons(en).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kwam er opeens... Ik denk vrij kort na de installatie van windows 10, misschien zelfs direct? Ik dacht dat windows wel met een update ging komen.

Ik gebruik niets dat ik er mee in verband kan brengen... 

 

Indien een clean reinstall nodig is ben ik alleszins wel bereid dit te doen. Het is echt onwerkbaar, ik moet via mijn c schijf in de program files gaan zoeken naar het programma dat ik wil gebruiken als het niet op mijn bueaublad staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.