Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na het modem van ziggo heb ik een router geplaatst. Vanaf de router ga ikmet kabelverbinding naar de PC. Besturing van de computer is Win 10. Na installatie van Win 10 heb ik het probleem dat internet vaak kortstondig uitvalt en dan na enige tijd (10 sec tot 4 minuten) zich weer in schakelt. Het probleem zit naar mijn mening niet in de router want deze blijft wifi gewoon doorgeven.

Soms verschijnt het gele uitroeptekentje in de taakbalk onder. Bij het in- en uitschakelen van de ethernet adapter Atheros L1 Gigabite Ethernet10/10, wat soms helemaal niet gaat, is internet ook weer terug.

Het moederbord is een ASUS P5L 1394 met Intel Pentium 4 LGA775. Ik heb getracht een nieuwe internetadapter t vinden voor deze PC, maar dat is me tot nu toe niet gelukt.

 

Geplaatst:

Dag Corleone,

 

Ik heb je topic verplaatst naar Internet & Netwerk, zo blijft alles overzichtelijk.

 

Wat me niet echt duidelijk is of het probleem zich stelt via kabel of wifi.

 

Indien een merk computer vermeld dan merk, model en modelnummer in je volgend bericht.

 

Voer ook onderstaande uit.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Geplaatst:

Ik zie nu in de specificatie, dat de installatiedatum staat op 29-12-2015. Dit is gisteren gebeurd tijdens een update, is het programma opnieuw geinstalleerd. De eerste installatie heeft in augustus plaats gevonden. Waarom dat die update dan het hele programma opnieuw geinstalleerd heeft is voor mij een raadsel.

Geplaatst:

Ik was vergeten het merk van de computer te vermelden.

Dit is een Asus P5L 1394.

De computer is middels een kabel aan de router Sitecom X4 N300 verbonden.

De Smartfoon en Ipad werken via deze router normaal goed en vallen niet uit.

Geplaatst:

Op welke wijze is Windows 10 op de laptop terecht gekomen? Van waar heb je die Windows versie?

 

Windows Update werd (nog) niet uitgevoerd, een bepaalde reden voor?

 

Ook is driverbooster aanwezig, niet meteen een goede keuze.

Geplaatst:

De windows 10 versie stond in augustus 2015 rechtsonder in de taakbalk van de PC klaar om  installeren(dus geen laptop) Orginele Win 10 dus. Nu heb ik gisteren gekeken of er updates voor windows waren Toen is deze complete win10 er weer opgezet. Hoe dat mogelijk is geweest weet  ik niet.

Driverbooster zie ik niet onder software staan. Heeft deze soms een andere naam, want dan kan ik deze verwijderen.

Geplaatst:

 Na installatie van Win 10 heb ik het probleem dat internet vaak kortstondig uitvalt en dan na enige tijd (10 sec tot 4 minuten) zich weer in schakelt. 

 

 

Je bedoelt daar toch de installatie van Augustus mee?

 

 

Waarom gebruik je nog een router achter die van Ziggo? Kan je de netwerkkabel die aan je PC zit niet rechtstreeks aan de Ziggo modem hangen en dan testen of je het probleem nog hebt?

 

 

 

Driverbooster zie ik niet onder software staan. Heeft deze soms een andere naam, want dan kan ik deze verwijderen.

 

 

 

Heb je voor het zoeken naar andere drivers speciale software gedownload?

 

Voor alle zekerheid best eerst een controle of malware voor problemen zorgt.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Geplaatst:

Ik bedoel inderdaad de installatie van augustus 2015. Het geeft een probleem om de netwerkkabel rechtstreek op de computer aan te sluiten, want er werken verschillende mensen via deze router op internet o.a. de buren. Ik zou het eventueel 's-nachts een keer kunnen doen.

Verder heb ik de computer nu gescand met Malwarebites, Anti Malware Home Premium  versie 2.2.0.1024.

Geen onregelmatigheden aangetroffen.

Ik heb gezocht op internet naar een netwerkdriver en toen werd ongevraagd een driver programma geinstalleerd. Dit heb verwijderd, maar misschien is daar iets van blijven hangen. Kunt u aangeven waar misschien?

log.txt

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.