Ga naar inhoud

Van WLM naar Outlook.com


ebakker2

Aanbevolen berichten

Goedemidag.....

Microsoft stuurde me een mailtje waarin verteld werd dat Windows Live Mail binnenkort niet meer zou functioneren. Of ik maar ff op mail voor Windows 10 wilde overstappen.
Zo te zien kan je lang niet zo veel met dat appje als met WLM.
Weet iemand of ik de mappen ('n stuk of 50!) kan overzetten van WLM naar Mail voor W10?
Ik heb gehoord dat t zou moeten kunnen door onder outlook in opties te kiezen voor e-mail accounts importeren.
Als ik daarvoor kies krijg ik het bericht:
"Importeren uit e-mailapps
Als je een bureaublad-app zoals Outlook, Outlook Express, of Windows Live Mail gebruikt, kun je je e-mail, contactpersonen en accountgegevens importeren in Outlook.com.
Installeer de invoegtoepassing om te beginnen. Zoek naar de meldingsbalk onder aan de pagina."

Maar ik zie geen meldingsbalk onderaan OUTLOOK.
Ik open overigens m'n outlook/hotmailaccount in Internet Explorer......
Zo te zien kan t dus wel wat ik wil maar ontbreekt er iets. WLM staat overigens wel als accelerator onder invoegtoepassingen

 

Misschien is het handiger een goede, door Windows 10 ondersteunde, third party mail cliënt te nemen?

Weet iemand toevallig wat een goeie is?

MvrGr.
Erik Bakker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt op dat je je vraag op meerdere fora post, lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander zijn van het gelijktijdig posten van vragen op meerdere fora.

Nu is het uiteraard onze grootste bezorgdheid dat jij zo snel mogelijk tot een oplossing komt, daarom gaat dit topic "on hold" zodat jij je ten volle kan concentreren op de vragen / tips op het andere forum.

 

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor uw bezorgdheid.

 

Aangezien het antwoord via het nationaalcomputerforum niet volledig was en ik geen verdere reactie op m'n vraag kreeg heb ik de vraag inclusief het bruikbare deel van het antwoord opnieuw geformuleerd op dit forum.

 

Hopelijk wil iemand de vraag goed lezen en met een passend antwoord komen.

Al was t maar op de vraag of iemand een goede E-mail client voor Windows 10 weet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien de Update zou geïnstalleerd worden en daardoor WLM niet meer zou werken moet je naar Programma's en onderdelen gaan.

Daar selecteer je Windows Essentials 2012 en kies je verwijderen/ wijzigen. Kies dan herstellen.

 

Wil je liever overstappen naar een ander gratis e-mailprogramma waar je al die extra problemen niet tegenkomt probeer dan Thunderbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.