Ga naar inhoud

contactpersonen kopieren van win vista naar win mail


Hoeba

Aanbevolen berichten

Beste,

 

sedert kort heb ik een nieuwe pc met hierop Win10.  Om te mailen gebruik ik de bijgeleverde windows Mail. 

Hoe kan ik mijn contactpersonen van de vorige pc, met hierop Win Vista en Windows Mail versie 6.0.60000  kopiëren naar mijn huidige mail-toepassing?

 

mvg,

 

Jan Oosterlynck

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

beste,

 

uw antwoord :

 

'Dat zou moeten gebeuren door eerst de contacten in te voegen in de App personen, maar kan het dus verder niet testen omdat ik geen computer heb met die Windows mail..'

 

hoe kan ik die contacten nu precies invoegen ?  of moet ik manueel al mijn contacten uit mijn vorige mailprogramma invoegen in mijn huidige programma ?   heden ten dage moet dit toch met een knip en plakfunctie te doen zijn ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hoeba,

 

Heden ten dage is Windows mail uit Vista ook al voorbij gestreefd en daarbij komend is de App Mail in Windows 10 zeer beperkt.

Wat ik terug vond is dat je dus eerst de contactpersonen in de de App personen moet invoegen en dan zouden ze wel beschikbaar zijn in de App mail.

 

Hoe je die vanuit Windows Mail in Vista in de app personen krijgt is iets anders. Wat voor een account had je in Windows Mail (Vista) en nu in de App mail?

Beschik je over een Gmail account of een Microsoft account?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn  account voor de windows mail in Vista is een Telenet account en dit is nog steeds zo.  mijn mail adres = ***

 

ik beschik over een gmail account, dewelke ik eigenlijk nooit gebruik = ***

aangepast door Jion
Admin: e-mailadressen verwijdert (spam voorkomen)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Log je in Windows 10 in met een lokaal of microsoft account?

 

 

 

 

beste, ik log steeds in met mijn lokaal telenet account

 

 

Inloggen op een computer doe je niet met een telenet account.

 

 

Indien de contactpersonen aanwezig zijn in je gmail account kan je door het gmail account ook aan te maken in Windows mail invoegen.

 

 

 

 

Op bovenstaande kwam geen reactie.

 

 

En dan heb ik nog een bijkomende vraag..... waarom wil je de App Mail gaan gebruiken want die app is zeer beperkt?

 

Je zou bijvoorbeeld kunnen overstappen naar Thunderbird (gratis e-mailprogramma), je zou dan ook alle berichten en contacten wel kunnen overzetten.

 

Meer over Thunderbird lees je hier, hoe je kan importeren lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, ik vind je suggestie om over te schakelen naar een ander email programma heel interessant. Daar heb ik nog nooit bij stilgestaan.  Het is inderdaad zo dat de app Mail zeer beperkt is, ik ben dan ook geen pc-bolleboos.

 

en by the way, ik heb uitgedokterd dat ik inderdaad inlog met een microsoft account

 

gr,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.