Ga naar inhoud

Opmaak


DeWilde

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Word 2007 en werk in een groot document van 500 kB met circa 78.000 woorden (woordenboek). In de meeste alinea's komen woorden voor in romein (gewoon lettertype) en vet en cursief. De opmaak vet en/of cursief verdwijnt geregeld in een aantal alinea's, ik verbeter die en dan zijn er weer andere alinea's waar de opmaak verloren gaat. Dat blijft zich maar opnieuw voordoen.

In de menubalk is het kadertje Standaardstijl dik omrand en in het valmenu 'Stijl wijzigen' staat 'geen gekoppelde stijlen' aangevinkt.

Wat kan ik doen om te vermijden dat de opmaak steeds verloren gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de tekst waarin zich de problemen voordoen misschien van internet gekopieerd?

Als dat het geval is en je plakt die tekst niet "speciaal", dan komt die als HTML in het Worddocument te staan en dan kunnen problemen zoals bij jou zich gemakkelijk voordoen, vooral als je zelf nieuwe alinea's aanmaakt. Controleer eens of het helpt als je dat laatste vermijdt.

 

Probeer anders eens het volgende (nog steeds ervan uitgaand dat de tekst van internet gekopieerd wordt):

 

- Kies in Word: "Plakken Speciaal" --> "Opgemaakte tekst (RTF)", de opmaak blijft dan behouden, maar de HTML-code niet. Als "Opgemaakte tekst (RTF)" niet bij de plakmogelijkheden staat, dan de tekst eerst gewoon plakken, dan knippen, en daarna "speciaal" plakken als "Opgemaakte tekst (RTF)".

 

- Je zou er ook voor kunnen kiezen om in Word de tekst te plakken als "Niet-opgemaakte tekst" of "Niet-opgemaakte Unicode-tekst", maar dan gaat alle opmaak verloren en moet je die op de gewenste plaatsen opnieuw aanbrengen. De zelf aangebrachte opmaak zal normaliter niet snel verloren gaan.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het antwoord van kape zal misschien wel de oplossing zijn. Ik ga het proberen maar het zal wel een tijdje duren om het te kunnen verifiëren. Heel erg bedankt.

Het antwoord van alpha: de tekst komt niet via internet maar werd volledig door mij ingevoerd. Toch bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.