Ga naar inhoud

Linux script voor het openen (eject) van de cd-rom.


Hensyr

Aanbevolen berichten

Linux script open cd tray ... helpt dat je verder of zoek je een specifieker script ?

 

Neen Asus, dit helpt me niet verder.

In de zoekoprachten die je aangaf is wel een script te vinden dat de cd-rom tray opent maar ook terug sluit en dit overigens ook omzet in een steeds weerkerende loop als prank bedoeld maar daar ben ik niks mee.

Het script ziet er zo uit:

#!/bin/sh      while [ 1 = 1 ]      do       #eject drive       eject              #close it       eject -t      done     

Maar dit is dus niet goed.

 

De bedoeling is dat het script eenmalig de tray opent en dan stopt, het sluiten dient manueel te gebeuren nadat een cd of dvd is geplaatst.

 

Nog iets anders:

het filmpje dat afspeeld nadat ik op uw link had geklikt is niet zo leuk, ik kan google gebruiken en heb dat ook gedaan, u hoeft mij er niet op te wijzen.

Als ik het niet vind kan een ander het misschien wel vinden of een script maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linkje was - zonder meer - ludiek bedoeld, ik twijfelde dan ook op geen enkel moment aan het feit of je al dan niet Google kan gebruiken .

 

Sorry, mijn verontschuldiging, ik had het helemaal niet als ludiek opgevat. Het raakte me een beetje.

Ik hoop echt dat er iemand een scriptje kan maken of vinden.

Als ik het zelf nog kan vinden zal ik het hier ook posten voor andere geïnteresseerden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opgegeven scriptje is idd een prank die de cdrom continu opent en sluit.

Je kan het echter wel gebruiken om mee verder te werken.

Je moet enkel de instructie die de cdrom opent er uit halen en in een apart scriptje stoppen.

 

 

 

You need to find your cdrom device name (which per the error is not /dev/cdrom). To find out the cdrom device name from the terminal execute:

sudo lshw -C disk

It should a device starting with "*-cdrom", the device name is listed at the "logical name:" field. Then you need to append the device name to the eject commands on your script, eg:

eject /dev/cdrom1

Kan je hier mee verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey kweezie,

 

Dat heb ik allemaal al geprobeerd maar helaas.

Het probleem stelt zich aan het begin van het script.

 

while [ l=l ] is een verkeerde opdracht en zorgt voor de loop, in de plaats daarvan moet het een andere opdracht zijn.

Alleen als het een andere opdracht is vrees ik dat het gehele script opnieuw moet geschreven worden.

 

Als ik de opdracht eject -t eruit haal blijft de tray weliswaar openstaan maar het script stopt niet en bijgevolg kan je de tray ook niet sluiten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Eindelijk heb ik het gewenste script gevonden.

 

Dit is het script:

#!/bin/sh
exec /usr/bin/eject -T &

Bij dubbel klik gaat de cd-rom tray open en bij een volgende dubbelklik gaat de tray weer naar binnen.

Eureka!

 

Aan iedereen bedankt om mee te zoeken.

Het is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.