Ga naar inhoud

Multimedia PC ouders


Aanbevolen berichten

Beste pch,

Mijn ouders hebben een nieuwe pc nodig, zouden jullie me kunnen verderhelpen? ALvast volgend plan:

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? Gewoon internetten, mailen, youtube, foto's bekijken, facebook. Geen zware dingen.
  • Wat is mijn budget?  350euro-400euro max exclusief windows
  • Een merkcomputer of een samenstelling?Samenstelling!
  • Ga ik overklokken? Nvt
  • Ga ik later upgraden? Misschien nieuw ramstickje later.
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? Usb 3.0 mag, maar is geen must gezien beperkt budget.
  • Ga ik zelf assembleren? Neen.
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? We hebben op onze oude pc nog windows 7 staan, kan deze overgezet worden?
  • Ga ik zelf installeren? -Ja.
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Niet bepaald, 
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? Neen.
  • Heb ik specifieke wensen? We hebben nog een dvd-reader die we kunnen recupereren,dus is ook niet nodig in de samenstelling.
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? België, Azerty of alternate.

Bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw ouders hebben op een oude fiets leren rijden en dus kunnen ze nu met elke fiets rijden.

Zo ook met tablet hoor want dat het geen Windows is geen reden om niet te doen.

Youtube kijken is totaal geen verschil tussen windows en android als voorbeeld.

Je kan zelfs tegenwoordig office op android installeren en dus ook geen reden dat er geen Windows is.

 

Bij aldi kan je nu heel goedkoop een tablet dat je ook als laptop kan gebruiken en met Windows

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor je dit systeem samengesteld:

 

Een simpel maar zeker doeltreffend systeem voor de lichte doeleinden: een mooie Pentium processor van de Skylake architectuur, een compleet moederbordje met USB 3.0 en de courante beeldaansluitingen, 8 gigabyte RAM-geheugen (eventueel volstaat vier gigabyte, maar de prijzen van RAM-geheugen liggen historisch laag en neem je misschien beter meteen acht). DVD-brander kan je inderdaad overzetten. 

 

Ik heb voor een mooie Bitfenix behuizing gekozen en een lichte (en stille) voeding van Corsair. Wat betreft opslag is er een 250 GB SSD van Samsung voorzien. Razendsnel en normaal ook voldoende voor licht gebruik. Als je echter van plan bent erg veel foto's op te slaan, dan zou ik een extra harde schijf nemen. 

 

Assemblage is inbegrepen, een Windows-licentie niet. Die kan je helaas niet meeverhuizen van de oude PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.