Ga naar inhoud

Terugzoeken/zetten verloren bestanden


libo

Aanbevolen berichten

Geachte

 

LAPTOP PC Dell

 

besturingssysteem WIN10

 

ik bemerkte onlangs dat ik een FOLDER niet meer terugvind.

Het is en folder waarin toch veel zoekresultaten en gegevens bewaard werden en die voor mij wel belangrijk is.

Deze FOLDER is dus waarschijnlijk gedeleted  maar ik heb geen idee hoe of wanneer.

Ik weet dat de mogelijkheid bestaat dat hij dus overschreven werd en dus niet meer terug te zetten 

 

De Folder bevond zich oorspronkelijk op de interne harde schijf D:/

maar ik kopieerde hem ook ooit - bij mogelijke Virusdreiging - op een externe Harde schijf Freecom X/ en ook daarop is de Folder verdwenen.

 

naam Folder : LIEVE / Familie Geneal  of de kopie   LIEVE VIRUS / Familie Geneal

Ik heb zelf al wat geprobeerd met de Programma'tjes RECUVA  en PC Inspector File recovery

 

Recuva vond wel de foldernaam terug maar ik raakte niet verder.

 

Bestaat er een mogelijkheid om mij te helpen bij het  terugzoeken/plaatsen van deze folder 

Met dank bij voorbaat

 

Libo

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk kan EaseUS nog wat voor je betekenen ? ... eerlijk gezegd vrees ik er een beetje voor, zeker als het al eventjes geleden is: dan is de kans vrij groot dat de gewiste bestanden overschreven zijn en dan is het te laat.

 

Bij diverse recoverybedrijven kan je een gratis offerte / vooronderzoek aanvragen, maar ik vrees dat het totale kostenplaatje helaas duurder zal uitkomen dat datgene wat ik al geruime tijd predik: bestanden die belangrijk zijn bewaar je niet op één maar op MINIMUM TWEE verschillende externe geheugendragers ... denk dat je dat vanaf nu wel zal doen, durf er al zelfs niet meer aan te twijfelen ... :xd:

 

- Kroll Ontrack

 

- Datarecuperatie

 

- Stellar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet kunnen dat die map(pen) het attribuut 'verborgen' gekregen hebben, vermits ze op 2 plaatsen verdwenen zijn.

Typ in het Windows-zoekvak 'verborgen bestanden' en klik op verborgen bestanden en mappen weergeven.

Kies in het tabblad dat opent ervoor om de verborgen bestanden weer te geven.

Zie je nu in verkenner die mappen niet staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor Nokiaprox:   uw opmerking ivm "Verborgen"  had ik ook al uitgeprobeerd en de instellingen stonden OK   - dus dat is geen oorzaak 

 

voor Asus:   ik probeerde zopas al EaseUS  uit en ik heb wel verwarrend resultaat:  ik vond bestanden met goede naam terug maar na "uitvoeren herstel"  bleken deze toch overschreven of NIET TE openen te zijn...

 

dus doe ik nog even verder met de andere voorgestelde programmatjes en ik hou jullie op de hoogte 

 

grtn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.