Ga naar inhoud

Win32DiskImager: image is zo groot als grootte sD-kaart


Peter_B

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb volgend probleem:

Soms maak ik een backup van een sD-kaart waarin er een verborgen partitie zit.

Hiervoor gebruik ik Win32DiskImager.

Werkt prima, alleen wordt er van alles op die sD een image gemaakt, ook van de lege ruimte. Dus een sD-kaart van 8 GB met 3 GB data erop wordt een image van 8 GB.

Op zich niet direkt een probleem, maar als ik later die image wil terugplaatsen op een 8 GB sD-kaart, dan kan het zijn dat Win32DiskImager weigert omdat er te weinig plaats is (sector size).

Ik vraag me nu af als er een manier is om die lege ruimte uit een image te halen.

Of kent er iem. een ander programma die een image van een sD kan maken waarbij de image-grootte hetzelfde is als de grootte van de data.

Mvg,

Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of kent er iem. een ander programma die een image van een sD kan maken waarbij de image-grootte hetzelfde is als de grootte van de data.

 

De meeste image software comprimeert ook ... tot 3GB ga je niet geraken, maar normaliter wel minder dan die 8GB.

 

Probeer het eens met Macrium Reflect : handleiding en video.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil het een beetje lukken ?

 

Niet echt. Ik had Reflect al op de pc staan, maar er nog niet veel mee gewerkt. Nu dus eens opnieuw geprobeerd om een image van mijn sD-kaartje te maken.

Probleem: ik zie enkel partities staan van de harddisk, maar het sD-kaartje geeft Reflect niet weer.

Ik werk met Macrium Reflect Free.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je op dat moment dezelfde SD-kaart ?

 

Ok, ik had u eerst verkeerd begrepen: ik wou met Reflect een image MAKEN, maar denk dat u het hebt over een image TERUGPLAATSEN (in de hoop dat er dan geen probleem meer is met een tekort aan sector-size).

 

Samengevat: ik denk dat je met Reflect geen image van een sD-kaart of stick kunt maken, maar wel een image kunt terugplaatsen (dus van image naar sD of stick).

Maar daar zit ik terug vast. In Reflect klik ik op tabblad 'Restore' en vervolgens op 'Browse for an image or backup file to restore'. Het probleem is dat je enkel een *.mrimg-bestand kunt openen; mijn bestand is *.img

Even geprobeerd om de extensie te veranderen naar *.mrimg maar dat lukte niet. Kunt u me verder helpen?

 

Gr. Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.